הפריימריז בליכוד שהתקיימו אתמול הדגימו את מגבלות כוחו של רה"מ נתניהו, כאשר גדעון סער, שנגדו הוא יצא בגלוי ואמר כי הוא חותר תחתיו, זכה במקום הרביעי. גם המועמד שבו הוא תמך במחוז תל אביב, דוד שרן, החשוד בפרשת הצוללות, הפסיד למועמדת מיכל שיר, בת טיפוחיו של גדעון סער והיועצת לשעבר שלו. שיר, ליכודניקית מגיל 15, תשובץ במקום ה-31 ברשימת הליכוד.

- זה היה קרב צמוד. איך מרגיש הרגע שבו את מבינה שניצחת?
שיר: "לוקח זמן להבין, קיבלתי מבול של טלפונים, וואטסאפים וסמסים, ואחר כך ההתרגשות התחילה".

- נתניהו רצה שתפסידי.

"לגיטימי לתמוך במועמדים אחרים. הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, ועכשיו כולנו מתלכדים מאחורי בנימין נתניהו. גם קודם היינו סביב ראש הממשלה".

- הוא תמך במועמד חשוד בפלילים.
"הוא לא הואשם בשום דבר, וזכותו להתמודד. זכותו של ראש הממשלה לתמוך במי שהוא רוצה, ואני מכבדת את זה".

באשר לקרבתה לסער, שיר אומרת: "גדעון סער הוא חבר טוב, ותוספת ראויה ומוצלחת להנהגת הליכוד. היו בחירות, הן נגמרו. אני לא עוסקת בספקולציות מה יהיה. גם אני וגם סער מאוחדים סביב ראש הממשלה לניצחון".

שיר היא אם לתינוק בן שלושה חודשים ופעוטה בת שנה וחצי. "התגלגלתי בקמפיין הבחירות עם בטן של חודש תשיעי, ועשיתי טלפונים כל הדרך לחדר הלידה. ככה נראית חופשת הלידה שלי, מאוד מאתגרת. הילדים המדהימים שלי עמדו בזה בגבורה".

חבר הכנסת לעתיד, פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, אחד הוועדים החזקים בישראל, התראיין ל"חדשות הבוקר" מחדר הכושר, שבו הוא רץ כל יום תשעה קילומטרים. הוא שובץ במקום ה-19 ברשימת הליכוד לאחר שנבחר במחוז השפלה.

- הציבור מכיר אותך בתור "השלטר של נתב"ג".

"10 שנים לא הייתה שביתה, רק שביתות הזדהות, למשל עם עובדי הדואר. זה הנשק היחידי שיש לעובדים, ולפעמים אין ברירה וצריך להשתמש בנשק הזה. אני מתכוון להישאר בתפקיד אולי בהתנדבות. אי אפשר להפקיר את העובדים".

עידן עלה לכותרות כאשר נפגש עם רה"מ בבחירות הקודמות וזכה ממנו להתנצלות, לאחר פרסום סרטון תעמולה של הליכוד, שבו הייתה השוואה בין עובדי מדינה לפעילי חמאס. "אם אני מייצג עובדים ואני איש ליכוד, אמירה כזאת רק מפריעה. נפגשתי עם נתניהו, הוא התנצל, וטען שאמירה כזאת לא נאמרה. הכול מאחורינו, יש לנו ראש ממשלה מעולה", הוא אומר.

כחבר כנסת, מתכוון עידן לקדם נושאים חברתיים, ובכלל זאת שיפור מערכת הבריאות, וקידום זכויות הגמלאים ובעלי המוגבלויות: "הקטע החברתי זורם בדמי", הוא מצהיר.

 

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי, 06:15-09:00 בקשת, ערוץ 12