בעוד שלושה שבועות צפוי לצאת לדרך מבצע החיסונים לילדים בגילאי 5 עד 11, זאת אחרי שמומחי ועדת ה-FDA המליצו לאפשר את חיסון הקורונה לשכבת הגיל הזאת. קופות החולים צפויות להוביל את המבצע ולחסן ילדים גם בתוך בתי הספר.

על אף המלצת המומחים ממנהל המזון והתרופות האמריקני, ישנם הורים שחוששים לחסן את ילדיהם בגלל תופעות הלוואי האפשריות, במיוחד המיוקרדיטיס, דלקת שריר הלב. פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה לכך הבוקר: "אני מאוד מבינה את החששות אבל היום, ככל שיותר ויותר אנשים מתחסנים בעולם, אנחנו מכירים יותר טוב את החיסון. אנחנו לא מכירים תופעות לוואי ארוכות טווח מהחיסונים. זאת טכנולוגיה בטוחה".

"אנחנו רואים את המצב באירופה, הקורונה לא עזבה את העולם. צריכים לצאת מנקודת הנחה שעוד יהיה גל חמישי וצריכים להיערך לזה נכון", המשיכה פרופ' סדצקי, "לא מדובר רק בילד שנוסע אלא גם באנשים שיביאו איתם את המחלה ואת הווריאנטים".

"ההערכה שלנו שאחרי האישור ב-FDA החיסון יאושר גם פה. בואו נעשה תהליך מסודר, נשאל את כל השאלות ונבחן את כל העובדות. אנחנו חוששים מהמחלה הזאת כי למרות שילדים עוברים אותה באופן קל, יש את הפוסט-קורונה וגם את תסמונת פימס המסוכנת. אנחנו עוד לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח".

ובכל זאת, איך תרגיעי הבוקר את ההורים המודאגים?
"הפתרון למגיפה הזאת הוא החיסון, וזה פתרון ברמה האינדיבידואלית. אנחנו רוצים שהמחלה הזאת לא תפגע בכל אחד ואחד מאיתנו, כולל הילדים שלנו. זו מחלה שעלולות להיות לה תולדות קשות, אנחנו לא בטוחים לגבי תופעות הלוואי שלה לטווח הארוך. ההסתכלות צריכה להיות אינדיבידואלית, אנחנו לא מתחסנים בשביל אחרים, בשביל חסינות עדר, מתוך ראייה חברתית. אנחנו מתחסנים כדי שהילדים שלנו לא יהיו חולים בקורונה".