69 ימים לבחירות ולפי סקר מנדטים עדכני שפורסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית, מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עומדת על שבעה מנדטים, כחלק מגוש "נגד נתניהו" שמונה לפי סקר זה 62 מנדטים.

ליברמן שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וטען כי חיבורים ואיחודים בין המפלגות לאו דווקא יועיל במאמץ להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא הליכה כגוש אחד אחרי הבחירות. "כרגע אחד פלוס אחד לא נותנים שתיים אלא אחד וחצי. מה שחשוב זה לשמור על התיאום בין הבלוק", אמר ליברמן, "ארבע המפלגות שחתמו על הסכם העודפים חייבות להיות מתואמות ביום שאחרי הבחירות ולנהל משא ומתן כגוש אחד".

"ארבע המפלגות מגיעות ביחד למספרים יפים. לא יודע אם זה יהיה 40, 42 או 45, אבל ישנה אופציה אמיתית להקים קואליציה ציונית וליברלית", העריך ליברמן, "אני מחוייב לעשות את המקסימום כדי להקים קואליציה שפויה ומתפקדת. אי אפשר לגרור פעם אחרי פעם את המדינה למערכת בחירות".

על מי תמליץ לראשות הממשלה?
"על מי מאותן המפלגות שיקבל מקסימום מנדטים. כל אחד חייב לאחסן את האגו שלו במחסן הקרוב לביתו. חייב להיות פה היגיון - מי שמגיע ראשון ראשון, מי ששני ששני וכך הלאה. מבחינתי, האתגר הכי גדול כרגע יותר מכל תפקיד אחר, כולל ראשות הממשלה, זה הצלת המשק והצלת כלכלת ישראל".

אתה רוצה להיות שר האוצר הבא?
"בהחלט, זה האתגר האמיתי. אני מוותר על האגו".

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל, פלאש/90 )
יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: יונתן סינדל, פלאש/90

ליברמן חזר על טענתו כי במקרה שנתניהו יפסיד את הבחירות, הוא יסרב לקבל את התוצאות: "נעשית הכנת דעת קהל שרוצים לגנוב את הבחירות. כשאני מסתכל על יוזמות החקיקה, כשמנסים להחליף את מזכירי הקלפי בנציגי המפלגות, זה כבר ממש ניסיון להכין דה-לגיטימציה לתוצאות במידה ונתניהו יפסיד. אין לי ספק מה יהיו הקריאות, אין לי ספק שהוא לא יכיר בשום הפסד, גם אם כל הנציגים יאשרו שהכל היה תקין ונקי".

עד כדי אלימות?
"הבן אדם נאחז בקרנות המזבח. כראש ממשלה יותר מעשור, ארבע פעמים הוא הלך לבחירות ולא הצליח להקים ממשלה יציבה. זהו, שחרר, כולנו נודה לך. יש לך זכויות, תרמת את חלקך, תעזוב. כמה פעמים ניסינו להעביר חוק של מגבלת שתי קדנציות, הבן אדם עמד על הרגליים האחוריות. הוא מנסה להפוך את מדינת ישראל למונרכיה או צפון קוריאה".

תגובת הליכוד: "ליברמן שהביא אפס הישגים ב-30 שנה כבר מזמן לא רלוונטי. בזמן שהוא לא עושה כלום, ראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים ומביא את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה".