המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית: נתניהו פתח את ביקורו בפגישה עם אילון מאסק בקליפורניה. בהמשך ייסע לניו יורק, ישתתף בעצרת האו"ם ויפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. פעילים במחאה נגד הרפורמה המשפטית מתכננים להפגין נגד נתניהו מחוץ לבניין האו"ם, כשאמש הקרינו על גבי חומות כלא אלקטרז את הכתובות "ברוך הבא ביבי לאלקטרז" ו"נתניהו דיקטטור במנוסה".

לי קינד, ממארגני המחאה נגד ראש הממשלה בארצות הברית, טען הבוקר: "המחאה באה לשים מראה של אמת, של אנשים פטריוטים, מול מכונה הרסנית וקיצונית שמורידה את המדינה הזאת מהפסים. לכן, אם זה לא נעים למישהו - זו בעיה שלו שהוא עשה את זה. כל הטענות צריכות לבוא לבנימין נתניהו. זו לא פעם ראשונה שהוא מגיע לאו"ם, אבל זאת פעם ראשונה שיהודים וישראלים שגרים פה אומרים לו את זה בפנים".

"אנחנו רוצים לשים את האמת בפנים. רק היום שמענו אצל מאסק את השקרים שלו, ואת הליכוד עם שקרים על גבי השקרים של ביבי. אנחנו מכירים את ביבי כבר המון שנים, באנגלית הוא אומר דבר אחד ובעברית אומר דבר שני, ובשניהם בדרך כלל משקר".

"זה שבר גדול עבורי ללכת להפגין באו"ם מול ראש ממשלת ישראל. אני לא שש אלי קרב. הערכים המשותפים בין עם ישראל והיהודים בארצות הברית נשחקים. השרים בממשלה הזאת מדברים על BDS? ביבי בעצמו הוא המתנה הכי גדולה ל-BDS. אנחנו, הפטריוטים שעומדים עם דגלי ישראל, הם הקונטרה היחידה שעומדת לצד מדינת ישראל כרגע".

מיצג על כלא אלקטרז, סן פרנסיסקו (צילום: UnXeptable)
המיצג על גבי כלא אלקטרז נגד ראש הממשלה נתניהו | צילום: UnXeptable

מיצג על כלא אלקטרז, סן פרנסיסקו (צילום: UnXeptable)
המיצג על גבי כלא אלקטרז נגד ראש הממשלה נתניהו | צילום: UnXeptable

נתניהו במדי אסיר, המסרים שהקרנתם על אלקטרז: לא התבלבלתם? במקום לתקוף את הרפורמה, אתם תוקפים את נתניהו.
"ראש ממשלה שאומר שאזרחיו ויהודים אחרים בעולם חוברים לכוחות הכי עוינים למדינת ישראל - בוש לו שהוא מדבר על מחאה לא אלימה בכאלה מילים, גם אם מקרינים אותה וגם אם היא לא נעימה. את הכביסה המלוכלכת לא אנחנו מביאים לארצות הברית".

יש שיגידו: ירדת מהארץ, מה אתה רוצה? עזבת לארצות הברית, תעזוב אותנו.
"יש לי ארץ אחת, יהודית ודמוקרטית בינתיים, עם אזרחות אחת. כל משפחתי גרה בארץ, אני מתכנן לחזור לארץ".

נתניהו הבהיר בשיחה עם אילון מאסק שאם לא יגיע להסכמות, יעשה שינוי קטן בוועדה לבחירת שופטים - וזהו. זה לא מרגיע אותך?
"אפשר לחשוב שיריב לוין הוא שר בממשלה של ראש ממשלה אחר. אנחנו לא קונים את זה, כי יצאה להם כל התוכנית החוצה. מרכז האירוע זה המהפכה המשטרית והמשפטית שקורית במדינת ישראל, עם 250 פלוס חוקים שמונחים על שולחן הכנסת כחרב על צוואר הדמוקרטיה היהודית היחידה בעולם. אנחנו רוצים שמנהיג מדינת ישראל יחבר את כל קצוות העם, לא יסית נגד האנשים ולא יתן את המפתחות של המדינה הזאת לאנשים חשוכים וקיצוניים".

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד קרא לממשלה להתכנס עם חזרת נתניהו ארצה ולהודיע על הצעדים הבאים: "הכי נכון יהיה שהממשלה תתכנס כמה שיותר מהר ותודיע מה היא הולכת לעשות. זה צריך להיעשות כמה שיותר מהר, כי זה מה שהציבור הישראלי צריך כרגע: עמדה ברורה לאן הממשלה הולכת".

"יש חוסר בהירות, אף אחד לא יודע לאן הולכים. יש המון דיבורים מסביב. תפקיד הממשלה לקבוע ולהוביל מדיניות, לשם כך היא נבחרה. להגיד מה היא חושבת שנכון לעם ישראל ולהוביל אותנו שם. כל החלטה לגיטימית, אבל צריכים כבר להחליט. זה הדבר הכי חשוב".

נתניהו אמר למאסק שהרפורמה המקורית הייתה רעה ושהוא מנסה לשנות אותה.
"ראש הממשלה הבהיר שהכוונה הייתה לאותה פסקת התגברות. היחסים בין שר המשפטים לראש הממשלה מאוד קרובים. כל הניסיון להראות כאילו יש פה איזשהו קרע, הוא לא נכון. יש מחלוקות וטוב שיש מחלוקות".

שר החוץ הסעודי אמר שבלי מדינה פלסטינית אין מה לדבר על נורמליזציה עם ישראל. האם הקואליציה שלכם תאפשר לנתניהו להגיע להסכם עם הסעודים?
"אני בטוח שלכשיושלם המשא ומתן, אם באמת תהיה אפשרות לשלום עם סעודיה, ראש הממשלה יציג את זה בפני הממשלה והקואליציה, נשמע את עמדת גורמי הביטחון וההחלטה שתתקבל תהיה בהתאם לקו שראש הממשלה יוביל. לא חושב שבן גביר וסמוטריץ' יבלמו את זה או בהכרח יתנגדו אוטומטית לכל דבר. ראש הממשלה יכול להוביל כל קו שיחשוב לנכון בתוך הממשלה הזאת. הוא עשה את זה עד עכשיו. אם מקבלים שלום אמיתי עם סעודיה, יש לזה ערך ביטחוני עצום. אני בטוח שגם שר האוצר והשר לביטחון לאומי מבינים את הדבר הזה".

גם אם זה ידרוש לתת הקלות והטבות לפלסטינים?
"אם הדבר ייעשה בדרך שתשמור על ביטחון ישראל, אז בהחלט כן".

מילביצקי צייץ בטוויטר קטע מתוך ריאיון שנתנה טייסת במילואים לתוכנית "60 דקות", שבו אמרה: "אם אתה רוצה שטייסים יהיו מסוגלים לטוס ולירות פצצות וטילים לתוך בתים, בידיעה שהם עלולים להרוג ילדים, חייב להיות להם אמון מלא באנשים שמקבלים את ההחלטות האלה". מילביצקי כתב: "ישראל מפציצה והורגת ילדים: זה הנרטיב השקרי, הבזוי והאנטי-ציוני שמעבירים אנשי 'אחים לנשק' לעולם. 'שוברי שתיקה' - הדור הבא. BDS על מלא".

לא עשית לה עוול?
"כשעומדת מישהי שהייתה טייסת ואומרת שכשהיא מקבלת פקודה שהיא יודעת שכתוצאה ממנה יכולים להיהרג ילדים, היא צריכה לדעת שמי ששולח אותה הוא כך או אחרת - מעבר למופרכות של עצם הטענה, איזה מין דבר כזה? היא מקבלת פקודה כשהיא יודעת שיכולים להיהרג ילדים? הרי הצבא עושה מעל ומעבר כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים. יש עשרות אם לא מאות פעולות שבוטלו ברגע האחרון בדיוק בגלל זה. יש צבא יותר מוסרי בעולם מאיתנו? יושבת מישהי מול כלי תקשורת זרים וזה מה שהיא אומרת לעולם".