הסעיפים הראשונים ברפורמה המשפטית עברו בקריאה ראשונה שלשום במליאת הכנסת, כשבקואליציה ימשיכו לקדם היום את הרפורמה ולהעלות לקריאה טרומית גם את פסקת ההתגברות. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לצדדים "להיכנס להידברות, ללא תנאים מוקדמים", אך בינתיים באופוזיציה מטילים ספק בכוונותיו ולא מרימים את הכפפה.

חבר הכנסת מאיר כהן, מפלגת יש עתיד, טען הבוקר: "אין שום נכונות בצד השני לשום הידברות. דקה אחרי שהנשיא הציע את המתווה שלו, הם נכנסו לחדר והמשיכו בהצבעות. אני חי בתוך הכנסת, אני רואה את מה שקורה: הבוטות הזאת, הרצון לכבוש כמה שיותר ולפגוע ביועצים המשפטיים. המכתב של היועצים המשפטיים לוועדת החוקה, היה מכתב שלא נכתב מאז קום המדינה. יועצים משפטיים מפחדים להגיע לוועדות של הכנסת, כי מתעמרים בהם".

"המכלול הזה מעיד על כך שהצד השני לא רוצה דבר וחצי דבר, ולכן צריך לחזק את המחאה ושבשבת הקרובה יהיו מאות אלפים - כך, אולי מישהו בצד השני ייצא לדבר. אנחנו מוכנים לדבר, אתם יודעים שכן. שיפסיקו את החקיקה, שהיום בבוקר במקום להעלות את החוקים הנוראיים האלה, שייכנסו וידברו. יש כל כך הרבה חוקים אחרים, כלכליים, חברתיים, שבהם יש לעסוק - לא צריך להתעסק עם החוקים האלה".

בזמן שהמפגינים ברחובות, הם רואים אתכם מסתחבקים עם נתניהו ואותך מתחבק עם שלמה קרעי.
"אנחנו חיים בתוך הכנסת. הרגע עם טופורובסקי היה הרגע הכי אנושי. הוא הגיע אחרי שלושה חודשים, חיבקו אותו. כמובן שביבי כמו ביבי, היה הראשון להגיע אליו, וזה בסדר גמור. אין קשר. התמונה שבה אני וקרעי מצחקקים, זה אחרי שישבתי עם קרעי להסביר לו שהכוונות שלו באשר לתאגיד הן דבר איום ונורא. אנחנו כן מנהלים הידברות, וההידברות היא לא עם כפפות אגרוף אלא לשבת ולשתות כוס קפה מאחורי הקלעים, לנסות לקדם המון דברים".

אתם מבקשים מהציבור שלכם לצאת החוצה ולהילחם, ובינתיים אתם מסתחבקים איתם.
"מה זה מסתחבקים? אנחנו יושבים בתוך הכנסת ומדברים. אסור לחשוב שלכנסת ישראל צריכים להגיע עם נשק וקסדות. אם זה נראה רע ואם מישהו נפגע מזה, בוודאי שכולנו מתנצלים, אבל אם אני רוצה להיאבק על התאגיד, לא אתבייש לשבת עם קרעי ולהסביר לו איזו טעות הוא עושה. אנחנו לא נמצאים מאחורי שקי מלחמה. אנחנו נלחמים איתם, אבל כן מנהלים הידברות".

יש תחושה שאתם לא מנהלים בכלל את האירוע, שאתם לא אופוזיציה. כשהמחאה התחילה יאיר לפיד בכלל לא היה בארץ.
"אנחנו סומכים על אלה שמארגנים את ההפגנות. הם מבקשים מאיתנו לשמור מרחק, ואנחנו מכבדים אותם. יש ארגוני מחאה ואנחנו בהידברות איתם כל הזמן. אנחנו נמצאים שם, אנחנו מנהיגים את האופוזיציה. אנחנו נמצאים בכל מוצאי שבת בכל מקום. המפגינים הם הרוח הגבית, התוספת למאבק. אם חלילה מישהו הרגיש שבגלל שבאו להגיד שלום לטופורובסקי אז התנתקנו, חס ושלום. אנחנו איתם בכל הכוח. כששאלנו את החבר'ה מהמחאה: רוצים שנצא החוצה? הם אמרו לא, תישארו ותילחמו בשבילנו".

מה דעתך על מה שקורה בשווקים ביממה האחרונה והיחלשות השקל?
"זה תחילתו של הרס הכלכלה. היה ברור לכולנו, והזהרנו מזה, שחוסר יציבות פוליטית גורם לאנשים להשקיע פחות. קרנות לא מוכנות לחשוף את ההשקעות שלהן מול השקל. זה ימשיך לקרות במידה ולא נתחיל לשדר איזו יציבות. לצערי הגדול, אלה שמדברים גבוהה גבוהה על זה שמוכנים להידברות, לא רוצים הידברות אלא ממשיכים בסאגה של הפיכת המדינה ללא דמוקרטית. אנחנו לא מתפלאים שכך מגיבים השווקים ושהשקל נחלש".