בעקבות קריאת מועצת הביטחון באו"ם להפסקת אש ואי מתן הווטו על ידי ארצות הברית, חבר המחנה הממלכתי, מתן כהנא, מזהיר מפני המשך הבידוד העולמי: "ראש הממשלה מצליח באופן עקבי לדרדר את מעמדה המדיני של ישראל מאז תחילת המלחמה. מהימים שבהם כל העולם היה לטובתנו, אנחנו נמצאים עכשיו במצב קשה שמדינות אירופאיות החליטו להפסיק לשלוח לנו תחמושת. עכשיו האמריקאים מאותתים לנו איתות מאוד משמעותי בהתנהגות שלהם באו"ם. צריכים לעשות את זה אחרת לגמרי מאיך שנתניהו עושה את זה".

"שער בנפשך מה היה קורה אם לא היינו בממשלה. אנחנו בממשלה כי בלעדינו הסיכוי לעסקת חטופים יורד בהרבה. אנחנו בממשלה כי בלעדינו הסיכוי לאסקלציה אזורית עולה בהרבה. אנחנו כל הזמן שוקלים האם להישאר בממשלה או לצאת מהממשלה. יש את נושא הגיוס, יש את עסקת החטופים. הדברים האלה מקשים עלינו מאוד להישאר, אבל כרגע אנחנו מאמינים שצריכים אותנו עם הידיים על ההגה".

עסקת החטופים לא יוצאת לפועל, לרפיח לא נכנסים כרגע. מה ההשפעה שלכם בכלל?
"יש לנו השפעה מאוד משמעותית על הדברים. הציבור מבין שאם לא נהיה בממשלה, הסיכוי לעסקת חטופים יירד מאוד. בתוך הממשלה יש כמה גורמים שכמעט לא מוכנים לשלם מחיר בשביל עסקת חטופים. אנחנו מביעים צד נגדי. אני לא רוצה להיכנס עכשיו למחירים, אבל ברור שאם אנחנו לא נהיה, הקול היחיד שיישמע זה הקול של המפלגות האלה. השר בן גביר מתנהג בחוסר אחריות משווע בכל הקשור לביטחון הפנים. אם רק רבע מההצהרות שלו היו הופכות למעשים בפועל, אנחנו לא רוצים לדמיין איפה היינו עכשיו תוך כדי הרמדאן".

מה הקו האדום מבחינתכם, שאחריו לא תישארו בממשלה?
"אם ראש הממשלה ימשיך במתווה ההשתמטות המופקר שהוא הולך להביא היום להחלטת ממשלה, זה יהיה סימן שהוא פחות רוצה אותנו בממשלה. נושא הגיוס בנפשנו ממש. נראה שראש הממשלה החליט לקבע את נושא ההשתמטות ולא לטפל בכלל בנושא גיוס החרדים לצבא. אם נראה שראש הממשלה ממשיך בדרך מסוימת, זה איתות מאוד משמעותי עבורנו שהוא לא כל כך רוצה אותנו. אנחנו עושים הכי טוב שאנחנו יכולים כדי להשפיע על המציאות. אנחנו עדיין בתוך מלחמה, הלוחמים שלנו לוחמים יום-יום בגזרות השונות, לכן אנחנו חושבים שנכון שנישאר שם. אם נרגיש שאין לנו השפעה, נצא מהממשלה".

אתם נותנים לנתניהו 10 חודשים עד שתפרשו, רק כשחוק הגיוס ייכנס לספר החוקים.
"אף אחד לא אומר שאנחנו צריכים לחכות לשנייה שזה עובר בקריאה שלישית. אם נראה שזה החוק שהממשלה מעלה, שהוא מתחיל לעבור בצנרת של הכנסת וששום דבר לא הולך להסיט את זה מהמסלול, יכול להיות שנקבל החלטה הרבה לפני שהחוק יאושר בקריאה שלישית. אנחנו לא מגדירים קווים אדומים בכוונה, כי אנחנו תוך כדי מלחמה ומרגישים שהידיים שלנו על ההגה נחוצות. אם נרגיש שהנוכחות שלנו לא משפיעה על ההחלטות של נתניהו, שבן גביר וסמוטריץ' גוררים אותו לקבל החלטות אחרות ושהשיקולים שלו הם שיקולי תחזוק קואליציית ה-64 המקורית שלו, יכול להיות שנקבל החלטות אחרות".

מה חשבת על פרישת גדעון סער מהממשלה?
"אני מאוד מעריך את גדעון, מכבד אותו ברמה האישית. הוא איש ימין ערכי ואידיאולוגי. הוא קיבל את ההחלטות שלו. הקו הניצי שמובל בתוך הקבינט המצומצם, מובל על ידי בני וגדי. העמדות הניציות של לדחוף קדימה, להמשיך להילחם ולהעניש את חמאס, אלה קווים שבני וגדי מובילים. גם לניציים ביותר יש קול מאוד משמעותי בקבינט המצומצם".