לפי התוצאות הראשוניות, נכון לשעה זו, בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין, מסתמן כי עו"ד עמית בכר, מי שנתפס כנציג האופוזיציה והתבטא נגד הרפורמה המשפטית, מוביל על עו"ד אפי נוה, שנחשב לנציג הקואליציה בבחירות הללו. באופן חסר תקדים, נרשם שיעור הצבעה גבוה מאוד בבחירות: קרוב ל-50%.

נכון לעכשיו, עו"ד בכר ניצח בפער גדול במחוזות ירושלים, חיפה והצפון, ובמחוז הדרום בפער קטן. במחוז תל אביב, שנחשב למגרש הביתי של בכר, החלה ספירת הקולות לפני זמן קצר וטרם התקבלו תוצאות רשמיות. עו"ד נוה הודה בהפסד שהתבטא גם בבחירת הנציגים למועצה הארצית, שהיא זו שבוחרת את הנציגים לוועדה לבחירת שופטים.

עו"ד בכר הגיב ב"חדשות הבוקר" לתוצאות המסתמנות: "מתקשרים לברך אותי, מאות המתנדבים, אבל אני אומר לכולם שלא צריכים לחגוג לפני שהבחירות הושלמו, לפני שבדקו שהתוצאות משקפות. צריכים לחכות שהספירה תתבצע עד הסוף".

"אני מצדיע ומחבק כל עורכת ועורך דין שעמדו אתמול שעות בתורים. לפי התורים האלה, אני יודע מה התוצאה. אלה אנשים שהחזירו את הכבוד ללשכת עורכי הדין ולדמוקרטיה. הם לא באו מעולם להצביע ללשכה. עשרות אלפים עמדו בתורים במשך שעות, זה לא נתפס. הם לא זזו משם, באו לממש את הזכות שלהם והחזירו את הגאווה ללשכת עורכי הדין. מה לא אמרו על עורכי הדין? אמרו שאכפת להם רק מעצמם. חלקם עמדו אתמול שש שעות, יש כאלה שגם יום שלם, שזה חריג ומעיד על החשיבות העצומה".

יש חשיבות אמיתית לבחירה שלך או ששר המשפטים יריב לוין ממילא יוציא אתכם מהוועדה לבחירת שופטים?
"אנחנו כבר חצי שנה באירוע שרוצים לעשות שינוי עמוק בשיטת המשטר ובעולם המשפט. ללשכת עורכי הדין יש את החובה להביע את עמדתה בצורה הכי ברורה. זה עניין לאומי. לגבי הנוכחות שלנו בוועדה לבחירת שופטים, לוין ורוטמן אמרו שהם רוצים לקחת את הרוב בוועדה, בלי שום קשר ללשכת עורכי הדין. שאף אחד לא יתבלבל, כרגע זה לא על הפרק. זה נבלם. זה לא חוקי גם. רוב הציבור בישראל נגד הדבר הזה, רוב הכנסת נגד הדבר הזה".

ואם יילכו למהלך חד-צדדי?
"עובדה שחד-צדדית טלי גוטליב לא נבחרה אלא נציגת האופוזיציה. אין רוב לזה בכנסת ובקואליציה. אנחנו ניאבק, כי זה הדבר הנכון למדינת ישראל. אם הם רוצים לחזור למהפכה המשטרית, אנחנו והציבור נתנגד לזה. לשכת עורכי הדין תוביל את הקו הנוקשה נגד המהפכה המשטרית. זה ייבלם בבית המשפט, בכנסת ובציבור הישראלי".

איך תשפיע על בחירת הנציגים שלכם לוועדה?
"הצגנו אתמול רשימה. עורכי הדין בחרו גם את חברי המועצה. אני מעריך שאם התוצאות כפי שמסתמנות כרגע, יהיה רוב לאנשים דמוקרטיים-ליברליים במועצה הארצית. אנחנו נבחר שני נציגים ראויים ועצמאיים שיבלמו את הניסיון להשתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים. זו ההתחייבות שלי לציבור, זה מה שאנחנו הולכים לעשות".

איך היחסים שלך עם שר המשפטים לוין?
"כל הקמפיין שלי יצאתי נגד התוכניות שלו, אבל לא נגד האדם. לא פסלתי אף אחד. ראש לשכה זה גוף ממלכתי. אני לא קורא לאף אחד 'אנשים רעים'. אנחנו נעבוד ביחד עם מי שירצה. מי שיעבוד בבגרות, יעבוד איתי - וזה יהיה טוב".