הקורונה גרמה לשיתוק מוחלט בכל עולם התרבות, ומי שנפגעו מהמשבר הזה באופן משמעותי הם הסטנדאפיסטים – האנשים הכי מצחיקים בארץ שאמורים לגרום לכולנו לשכוח, ולו לכמה דקות, מהתקופה המטורפת שעוברת עלינו ולהתגלגל מצחוק. לצערנו, סגירת האולמות הביאה לכך שכבר חודשים ארוכים כמעט ולא התקיים אף מופע סטנדאפ, אבל היום בערב זה הולך להשתנות.

הערב (חמישי, אחרי החדשות בקשת 12) יגיעו הסטנדאפיסטים הכי מצחיקים בארץ לערב מיוחד שכולו מחווה לעמותת "כנפיים של קרמבו", תנועת נוער המשלבת ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים הפועלת בכל רחבי הארץ. את הערב יובילו ניב סולטן ואייל קיציס, שסיפר ליואב לימור בראיון ל"חדשות הבוקר" מעט על מה שצפוי לנו.

"יש לך הזדמנות היום לקבל במכה אחת את כל הסטנדאפיסטים הכי מצחיקים בארץ על במה אחת, ואתה יושב בבית ונהנה", אמר קיציס, "ואם זה לא מספיק, זה הכל תרומה לתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו'. זו גם הזדמנות לעזור לעוד כמה אלפים של בני נוער שמחכים שיפתחו סניף של 'כנפיים של קרמבו' ליד הבית שלהם. זו מטרה מדהימה, אבל בסוף, זה לבוא וליהנות מערב משובח ולצחוק על הדרך".

איל קיציס מגיע לארץ נהדרת  (צילום: מתוך "מועדון לילה", קשת12)
מתוך "מועדון לילה" | צילום: מתוך "מועדון לילה", קשת12

קיציס סיפר כי בעוד שחשב שכל אחד מהסטנדאפיסטים שנבחרו להופיע בערב המיוחד יבצע קטע קיים מתוך המופע שלו, הוא הופתע לגלות שישנם חומרים חדשים רבים, המבוססים על האירועים שפקדו אותנו בשנה האחרונה. "הם כולם השקיעו, יש מלא חומרים חדשים שלא הכרתי על הקורונה", הוסיף.

למה אתה הכי מתגעגע, חוץ מכדורגל?

"לראות טניס ולנסוע לחו"ל לחופשה עם האישה. מה שהכי מעניין אותי זה שאם ימצאו חיסון, האם אנחנו חוזרים למה שהיה ולא מאמינים למה שעבר עלינו. לא יודע. מה יישאר? אתה חושב שיום יבוא וימלאו את אולמות הסטנד אפ אנשים, וממש ישבו אחד ליד השני בלי מסכה? זה נשמע לי דמיוני".

לדעתי אתה מורט שערה-שערה ש"ארץ נהדרת" לא באוויר עם כמות החומרים האלה.

"זה קורה לנו כמעט כל שנה כשאנחנו לא באוויר, אנחנו אומרים 'יואו, אם היינו באוויר...'. ואז אני מרגיע את עצמי ואומר: אל תדאג, גם כשתהיו באוויר, יהיה מספיק על מה לדבר. המציאות רק מקשה עלינו כי בכל פעם היא מגיעה לרמות כאלה גבוהות שאתה שואל מה עוד אפשר להוסיף על זה, אבל אפשר".