שנה חלפה מאז נפגשו לראשונה שירי קופפרברג ולירן לוי תחת החופה ב"חתונה ממבט ראשון". רבים הימרו שהזוגיות שלהם לא תשרוד והטוקבקיסטים לא חסכו מהם ביקורת אכזרית, אבל שנה אחרי שהסתיימו הצילומים, שירי ולירן חוגגים את הזוגיות שלהם ומוכיחים לכולם שלפעמים האהבה אכן מנצחת.

ב"חדשות הבוקר" הודו שירי ולירן שהצפייה המשותפת בפרקי התוכנית גרמה למתחים ביניהם. "זה היה די קשוח לראות את זה", אמר לירן והוסיף: "כשאתה רואה את הניואנסים הקטנים, זה משלים לך את התמונה, לטוב ולרע. לא בדיוק נעלבתי, אבל לקחתי את זה בצורה קצת אחרת, יותר עם משקל".

שירי הודתה שהרגע הקשה מכולם לצפייה היה כשלחשה לאחד האורחים בערב החתונה שלירן הוא לא הטעם שלה: "ישבנו על הספה וראינו את זה והלב התכווץ. אני אוהבת את הגבר הזה, זה הבן זוג שלי וזה קשה. היו רגעים קשים לצפייה".

לירן, אילו רגעים היו הכי קשים לך לצפייה?
"היו שני מקרים. האחד, כשהיא אמרה 'הוא לא הטעם שלי'. השני כשעלינו במעלה ההר בציריך, שם בעצם חווינו את הניואנסים שלנו, אבל כשראינו את זה בתוכנית עצמה הם בדיוק שידרו את הנקודה שהיא התנערה ממני או שאמרה שלא הייתה מחזיקה איתי שעתיים בדייט".

בשונה מזוגיות רגילה, מערכת היחסים שלכם הייתה חשופה לעיני כל.
שירי: "בדיוק. לא הכל צריך להגיע גם לצד השני. כשאת מתחילה לצאת עם גבר, יש לך את ההתלבטויות שלך ולפעמים את גם צריכה לעבוד על עצמך, להיפתח יותר ולזרום. אלה דברים שהצד השני יפגע מהם. כן הרגשתי שלירן ואני דיברנו על זה כל הזמן, התקשורת הייתה מאוד פתוחה אצלנו. באמת הייתי צריכה לעבור משהו עם עצמי. להגיד 'הוא לא הטעם שלי' זו דרך להרחיק ממך אנשים ופשוט לא להתמודד עם זה שאולי הוא כן".

שירי סיפרה שאחת החוויות הקשות בתקופת התוכנית הייתה ההתמודדות עם הטוקבקים שהופנו כלפיה: "אני בעד ביקורת ולהביע דעה, אבל השפה, האיחולים, למה זה תורם?", תהתה שירי, "היו דברים קשים שלא אחזור עליהם, שאני לא מבינה במה הם תורמים. אנשים כל כך כעסו שהם לא הצליחו לרסן את עצמם".

איך הצלחתם להכיל ולהתמודד עם הטוקבקים האלה?
שירי: "למזלי הסוף הוא כמו שהוא. אם התוכנית הייתה נגמרת בלי זוגיות, הייתי חוזרת כל יום הביתה לבד וישנה לבד. חזרתי כל יום וחיבקתי את לירן בלילה, ידענו שנעבור את זה ושהסוף יהיה טוב ושאנשים יירגעו. אני לא חושבת שאנשים מבינים את הכוח שיש למילים".
לירן: "אין ספק שזה מגיע לנקודה של טלטלה. אתה כן חושב על זה, אולי פיספסתי משהו? יכול להיות שיש דברים שאני לא רואה עכשיו, שאחרי זה אגלה אותם ובאמת הצופים ראו את זה מתמונה אחרת? יש את החשש הזה, אבל הדבר שבאמת חיזק אותנו והחזיר אותנו חזרה לזוגיות שלנו זה התקשורת, פשוט ישבנו ודיברנו והבהרנו את הנקודה הזאת".

לירן, הפכת למאמי הלאומי.
"אני לא באמת יודע איך מתמודדים עם זה, זה מאוד מחמיא לי, מאוד מחבק ואני מאוד אוהב לקבל את התגובות האלה, אבל מספיק לי שאני המאמי של שירי. אנחנו מקבלים אהבה מכל מקום וזה ממש מחבק".

שירי, מה השתנה בך מאז הצילומים?
"התקופה שבה זה צולם, אלה היו רגעים מסויימים במהלך שנה שלמה שעברנו. במהלך השנה היינו גם בחו"ל ביחד, עברנו לגור ביחד ונהיה לי יותר ביטחון בתוך הזוגיות הזאת. זה משהו שהוא באמת נבנה אצלי, אני לא יכולה לזייף את זה, כמו שראו כל העונה. ברגע שזה שם וברגע שיש את הביטחון בתוך הזוגיות ויש את הביחד, זה יציב ואין לי בעיה שישימו מצלמה מול זה. הייתה לי בעיה שישימו מצלמה מול זה כשאני עוד בוחנת את זה ולא יודעת".

מהו הרגע שבו הבנת שלירן הוא האחד?
"זה תהליך. לפתוח את הלב זה משהו שהייתי צריכה לעבור עם עצמי, דיברתי על זה הרבה בתוכנית. רווקות מאוחרת יוצרת הרבה מחסומים, אז קודם כל הייתי צריכה לעבור תהליך עם עצמי. אני חושבת שברגע שלא היו מצלמות, באמת יכולתי לראות את הבן אדם שעומד מולי ולא להתעסק שוב בכל הפחדים שלי. זה קרה מהר מאוד".