סוף שבוע מתוח וקרבי מאוד בצפון עם שורת תקריות, בהן טיל נ"ט שנורה לעבר העיר מטולה. מרבית מתושבי מטולה עזבו את בתיהם ולדברי ראש העיר, דוד אזולאי, הם לא יחזרו לעיר אם המשוואה בצפון לא תשתנה.

"אנחנו למצב של טרום ה-7 באוקטובר לא חוזרים. יש פה בריחה המונית, אנשים לא מוכנים לחזור. שמעתי את זה מ-30-40% מהתושבים, אם לא יותר. חייבים לשנות את המשוואה שהייתה טרום ה-7 באוקטובר. אנחנו מוקפים משלושה כיוונים בגבול, נצפים מכל מקום. אי אפשר לחזור למצב הזה. כמו שעכשיו משנים את הדרום, אנחנו דורשים שישנו גם את המשוואה בצפון. אין לנו ברירה אחרת, אנשים לא יחזרו לגור פה".

"אומרים 'לא נפתח מערכה', מזהירים את נסראללה. מה נסראללה עושה היום? מה זה ימי הקרב האלה, הטילים שהם יורים, הבורקנים שירו אתמול? זו מלחמה לכל דבר. מדינת ישראל צריכה להתעורר. תסיימו בדרום, תגיעו לצפון. הצפון חייב לקבל מענה. במידה ולא נקבל מענה, גלנט וביבי ימצאו את עצמם לאורך הגבול עם מוצבים במקום יישובים. זה מה שיקרה".

איך עבר עליכם סוף השבוע?
"היה סוף שבוע מתוח מאוד, עם ירי טיל אתמול בלילה לתוך היישוב שלשמחתי לא פגע בכלום. אנחנו נמצאים פה במוכנות זה השבוע החמישי. חיים עם זה. ביחד עם כמות חיילים מרובה שנמצאת במטולה, אנחנו שומרים על הבית. כיתת הכוננות עושה עבודת קודש ומסייעת לכוחות הצבא שנמצאים פה. מצד אחד עצוב לי שמרבית תושבי מטולה לא פה, שאנחנו עוקרים אנשים מבתיהם, אבל מצד שני שמח שהם לא נמצאים בתוך מה שקורה פה, זה לא נעים להיות כל היום תחת אש ולשמוע את הפיצוצים הרבים".