כשברקע נמשכת העלייה בתחלואת הקורונה, עם 2,260 מאומתים ביממה האחרונה ו-153 חולים במצב קשה, מומחי משרד הבריאות הכריעו: יינתן חיסון שלישי משלים לאוכלוסיה המבוגרת, כשבזמן הקרוב ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להחליט האם לתת את המנה השלישית לבני 65 ומעלה או לבני 70 ומעלה בלבד.

החלטת המומחים התקבלה בהתאם לנתונים שהוצגו על יעילות מנת הבוסטר, זאת לאחר שמדוכאי חיסון רבים בישראל כבר קיבלו את המנה השלישית והוכח כי נרשמה אצלם עלייה ברמת הנוגדנים שתפחית את סיכוייהם להידבק ולהדביק.

מדינת ישראל תהיה הראשונה שמחסנת את אזרחיה בחיסון שלישי, זאת בטרם התקבל לכך אישור ממנהל התרופות והמזון האמריקני. ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, הביע הבוקר תמיכה ברורה במהלך.

"זאת החלטה מתבקשת. לפי המידע שיש בידנו, החיסוניות שהתקבלה מהחיסון הראשון והשני שהייתה טובה מאוד, נמצאת בדעיכה", הסביר ד"ר הלברטל ב"חדשות הבוקר", "במחקר אצלנו ברמב"ם אנחנו רואים איך בקבוצת האנשים המבוגרים, מעבר לגיל 60, יש דעיכה בחיסוניות שהגוף מפתח נגד הקורונה".

"יש אצלנו כרגע 12 חולים מאושפזים, שבעה מהם מוגדרים במצב קשה ושניים מונשמים. ב-24 שעות האחרונות נפטרו שניים, שניהם אנשים מבוגרים עם מחלות נלוות שהיו מחוסנים. צריך לתת את מנת הבוסטר כדי להתמודד עם הירידה בחיסוניות".

ישראל חלוצה בעולם בהקשר הזה, אין עוד מספיק מידע.
"הבעיה היא לקבל את המידע הרפואי הכי עדכני. לפעמים צריכים ללמוד תוך כדי תנועה, בעיקר בגלל שהקורונה כל כך מורכבת. אנחנו מנסים תמיד להיות דקה לפניה, לפני שתעשה את הפעולה הבאה".

ברגע שיאפשרו לך, תתחסן שוב?
"לגמרי, אין בכלל ספק. מכל הדברים שנעשו בשנה וחצי האחרונות, האפקט הכי משמעותי היה זה של החיסון. אם אנחנו רוצים להמשיך לחיות לצד הקורונה ולנהל פעילות כלכלית, חברתית ורפואית, החיסון הוא מאוד משמעותי. אין ברירה, צריכים ללכת על זה".

לקראת גיבוש התקציב, האם אתה מבחין בשינוי בעמדת האוצר?
"בדיוק ההפך. זה מדכא, כאילו 2020 לא התקיימה בכלל. חזרנו לאמירות הישנות בלי חזון, לעימותים והוויכוחים הישנים. המערכת הרפואית ואנחנו בתי החולים עמדנו בחזית הקורונה, אבל אנחנו צריכים גם להגן על הגב שלנו מהסנקציות שרוצים לנקוט נגד מערכת הבריאות. נעמוד על זה שהתקצוב יהיה ראוי".