"מענק לכל אזרח": 750 שקלים לאזרחים מעל גיל 18, 2,000 שקלים למשפחה עם ילד אחד, 2,500 שקלים למשפחה עם שני ילדים ו-3,000 שקלים למשפחה עם שלושה ילדים ומעלה: זאת תוכנית המענקים החדשה עליה הכריז אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים.

ראש הממשלה טען כי המענקים "יתניעו מחדש את הכלכלה הישראלית" ויסייעו לאלה שפרנסתם נפגעה בעקבות משבר הקורונה, אלא שמאז ההכרזה גורמים מקצועיים מותחים ביקורת על התוכנית. גורם כלכלי בכיר טוען: "זו החלטה שתחלק כסף גם לאלה שהכנסתם לא נפגעה עקב המשבר הכלכלי ולא ברור כיצד היא תסייע. מתנות לאנשים מהעשירונים הגבוהים, או אלו שלא נפגעו מהמשבר, לא יתרמו להחייאת המשק".

ניר דבורי, הכתב הצבאי של חדשות 12, חושב שהמענקים הללו הם אינם הפתרון. "יש בישראל 131 אלף מיליונרים, כל אחד מהם יקבל את המענק הזה גם כן. המענק לא מסדר שום דבר, הוא יתאדה ויעלם", טוען דבורי, "בסוף, צריך לייצר מנועי צמיחה, מקומות עבודה, מפעלים, ולדחוף אותם קדימה. יש מסיכות כחול לבן שמיוצרות בארץ עם דגל ישראל עליהן. למה משטרת ישראל קונה עכשיו מסיכות מסין? למה היא שמה את הכסף על הסינים ולא קונה מישראלים?".

כתבת הפלילים עדי מאירי דווקא מוצאת נקודת אור בתוכנית החדשה. "יש לי הרבה ביקורת על התוכנית הזאת, באיזשהו מקום אלה דמי שתיקה של נתניהו שמפחד מהמשפט ומהמחאות, אבל אני מוצאת בזה גם טוב", מסבירה מאירי, "ראינו שטראמפ עשה את זה, חילק 1,200 דולר לאזרח, וגם בהונג קונג זה קרה. ברגע שנותנים לבן אדם כסף הוא הולך למכולת, לסופר ולחנות, קונה ופודה את הכסף הזה, יש תזוזה. גם עשירים הולכים ומפרקים את הכסף הזה, זה מניע את השוק ועוקף את הבירוקרטיה במקום לחכות חודשים עד שהאנשים הנכונים יקבלו את זה".