יכולות זיהוי הפנים של פייסבוק אולי טובות מאלו של ה-FBI, אבל עד היום זה לא נתן לנו כלום. עכשיו זה משתנה: אמש (ג') הודיעה החברה כי תתריע בפנינו כאשר אנשים אחרי מעלים תמונות שאנחנו מופיעים בהן, גם אם אנחנו לא מתויגים.

עד היום, הציעה פייסבוק למי שמעלה את התמונה ולמי שצופה בה לתייג אנשים שהיא חשבה שהיא מזהה בה - אבל אותם אנשים לא קיבלו הודעה על כך אלא אם כן תויגו. עכשיו, כל עוד הגדרות הפרטיות של תמונה שהועלתה מאפשרות למי שמופיע בה לראות אותה, הוא יקבל על כך הודעה אם בחר להפעיל את האפשרות בעמוד הגדרות התיוג.

נציין שלא תוכלו להעלים תמונות לא רצויות שלכם שהועלו על ידי אחרים - האפשרויות היחידות לאחר ההתרעה על העלאת התמונה שלכם הן לתייג את עצמכם, להשאיר את התמונה בלי תיוג שלכם או לפנות בהודעה למעלה התמונה אם אתם רוצים לבקש ממנו להסיר אותה מסיבה כזו או אחרת. אבל הוא יכול באותה מידה פשוט לבחור שרק אתם לא תראו אותה.

החברה מבטיחה גם שאם מישהו מעלה תמונה שאתם מופיעים בה כתמונת הפרופיל שלו, תקבלו על כך הודעה, "כדי למנוע מאנשים להתחזות לאחרים בפייסבוק". בהודעה לא צוין מה אפשר לעשות אם אתם מקבלים התראה כזו ורואים שאכן מישהו מנסה להתחזות לכם.

התראות זיהוי הפנים החדשות ייפתחו בימים הקרובים לכל משתמשי פייסבוק, מלבד אלה שבקנדה ובמדינות האיחוד האירופי - שם אסרו על פייסבוק להפעיל מאגרי פנים של האזרחים.