לוחם גבעתי שקרא תוך כדי עימות עם פעילי שמאל בחברון: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין מה לעשות, אכלתם אותה. נגמר הבית זונות", נשפט על ידי מפקדיו ונשלח לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי. הלילה נשפט מחדש לבקשתו אצל מפקד החטיבה אבל העונש נותר על כנו: 10 ימי מחבוש.

בכוונת החייל לערער לאלוף הפיקוד ולבקש המתקה בעונש. אב החייל, אלי לוי, אמר הבוקר: "אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה. הילד התמודד עם מציאות לא פשוטה מול אזרחים שבאו להציק לו ומחייל נהפך להיות בכותרות, הוא עובר מסע פרסום שלא רצה אותו - וזה מזיק לו. הוא נכנס למצב נפשי מאוד לא טוב".

"הוא הבין את הטעות שלו וקיבל על עצמו כל מיני קבלות. לכן זה עבר מהמג"ד למח"ט והחליטו לבדוק. בעזרת השם מעבירים את זה לאלוף ואני מקווה שהאלוף ימתיק לו את העונש ויאיר יחזור לפעילות הצבאית שלו במלואה בצורה הכי טובה שאפשר".

דיברת עם הבן שלך אחרי המשפט החוזר?
"כן, הוא נשמע יותר מעודן ושמח אחרי הפגישה עם המח"ט. יש לו יותר ביטחון עצמי, הוא קיבל עידוד. אנחנו מתפללים שכבוד האלוף ימתיק את הדין, בעקבות זה שהחייל עצמו הבין את הטעות שעשה".

אילו לקחים הוא הפיק לדבריך?
"הוא לא קיבל הדרכה על איך להתמודד עם אזרחים, אבל נראה שעם אזרחים צריכים להיות יותר מאופקים".

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי המיועד, ביקר את משפחת החייל, הביע תמיכה מלאה בו ובמשפחתו ומתח ביקורת על התנהלות הצבא בפרשה.

מצד אחד יש את הצבא, מצד שני את הדרג הפוליטי. למי החיילים צריכים להקשיב בסוף, למפקדים או לפוליטיקאים?
"אני לא פוליטיקאי ולא חבר כנסת, אבל מה שאני כן יודע שזאת מציאות לא הגיונית. אזרחים באים ומפריעים לחיילים קרביים לעשות את עבודתם, זה גובל בפיקוח נפש, זו סכנת נפשות. החיילים עמדו בשכונה ערבית שיש שמה גם מפגעים, והערבים התחילו לצאת מהבתים. במציאות הקיימת הם היו צריכים להפסיק את האירוע הזה כמה שיותר מהר בכלים שהיו להם".

מה התמונה המלאה של מה שקרה שם באותו היום?
"בתמונות לא ראו את הכל. לפני כן היה מסע של הכפשות, קללות, ביזיונות, ניסיון להפיל את החיילים ולצלם אותם. שומעים את זה בסרטון, הם אמרו: 'הנה, עכשיו תצלם, זה הזמן'. זה משהו מגמתי. מקווה שבעקבות האירוע הזה הדרגים הגבוהים יבינו שאסור שזה יקרה. מקווה שזו תהיה הפעם האחרונה שקורה דבר כזה, שנותנים לחיילים שלנו, גיבורי ישראל, להתמודד עם אזרחים שבאים להפריע להם בעבודתם".

שיביאו שוטרים?
"כן, את אנשי המקצוע המתאימים לתפקיד הזה. צריכים לתת גיבוי לחיילים שמתמודדים עם מציאות כזאת, שזה לא חלק מהתפקיד שלהם. יש לתת להם גיבוי והדרכה. מקווה שהסיפור הזה ייגמר ושזו תהיה הפעם האחרונה".