מספר המאומתים היומי לקורונה ממשיך לעלות, כשאתמול (ראשון) מספר החולים קשה חצה לראשונה את רף ה-100. על רקע הזינוק במספרים בעקבות התפשטות זן הדלתא, במשרד הבריאות מתלבטים בשאלה האם הגיעה העת לחסן במנה השלישית - על אף שטרם התבררו לחלוטין יעילותה ובטיחותה.

מחצית מצוות המומחים תומך במתן מנה שלישית למבוגרים מעל גיל 70 כשהבאים בתור יהיו בני ה-60 ומעלה, כשאחרים חושבים שאין עדיין מספיק נתונים כדי לאפשר את חיסון האוכלוסיה המבוגרת. הנושא יובא בהמשך להחלטת קבינט הקורונה, שם יתבקשו השרים להכריע האם לאשר את מתן החיסון השלישי.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, התייחס לכך ב"חדשות הבוקר". "הנושא עלה בקבינט הקורונה וקיבלנו תשובה מהמומחים שהנושא הזה נבדק, בין אם חיסון שלישי מלא או סוג של בוסטר", אמר השר אלקין, "ברגע שתהיה הכרעת מומחים, גם אצלנו וגם בעולם המערבי, זה יקרה פה. מבחינת החיסונים הנדרשים, יש למדינת ישראל את היכולת לבצע את החיסון השלישי. אנחנו ערוכים לכך וברגע שתהיה המלצת מומחים, נעשה זאת".

בשלב הזה אין מספיק מידע, יש בזה מעט סיכון.
"אין מצב שמאשרים חיסון בלי מחקרים ובדיקות. זה היה נכון אפילו על החיסונים הראשונים שהיו הרבה יותר דחופים, כי השתוללה פה מגיפה והיו אלפי מתים בחודש. התחסנו רק ברגע שהסוכנות הרלוונטית בארצות הברית נתנה אישור אחרי סדרה של בדיקות בהיקפים מאוד גדולים. זה לא יהיה שונה כאן".

לקראת פתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החלה לגבש מתווה משלה כדי לאפשר את קיום הלימודים בשנה הבאה במתכונת מלאה עם מיעוט הגבלות על התלמידים. שרים בקבינט תקפו את שאשא ביטון והאשימו אותה כי "היא התאהבה בפוזיציה ומתעלמת מהמלצות גורמי המקצוע, היא עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת. התנהלותה פופוליסטית ולא רצינית".

השר אלקין התנער מהאמירות האלה: "שרת החינוך עושה נכון שלא מחכה לרגע האחרון, סוף אוגוסט, אלא כבר עכשיו עובדת על המתווה שלה. אני מצפה ממנה לעשות את מה שהיא עושה, לעבוד על מתווה ולהביא אותו לדיון בקבינט. האם המתווה הזה יקרה בסוף? זו כבר החלטה קולקטיבית של הממשלה אחרי סדרת התייעצויות. יש למומחים עמדות שונות וחובתנו כאנשי ציבור לבחור מה יותר נכון ועם איזו עמדה ללכת".

אתה שלם עם ההתנהלות שלה? עדיין לא היה על כך דיון בקבינט.
"זה עובד הפוך. משרד החינוך עובד על המתווה שלו, אחר כך מציע אותו בשיח עם משרד הבריאות ואז זה מגיע לקבינט. כך זה עבד גם בפעמים קודמות. השר גלנט בא עם מתווים משלו, השלטון המקומי בא עם מתווים משלו, התקיים דיאלוג עם משרד הבריאות, יש דברים שהוסכמו ויש כאלה שלא. בסוף קבינט הקורונה מכריע בסוגיה הזאת".

מה דעתך על המינוי של אלי אבידר לשר? עד לא מזמן הוא קרא שלא להתחסן.
"אבידר הוא איש ציבור בולט, הוא חשב שמקומו בממשלה הזאת ושמח שנמצא לזה פתרון. אבידר כן התחסן בסופו של דבר. בזמנו היה לו ויכוח עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הוא חשב שנתניהו מנצל את החיסונים לנושאים פוליטיים ולכן קיים איתו ויכוח חריף בעניין הזה. שמח שאלי קיבל את עמדת המומחים והתחסן".