מאי גולן, חברת כנסת מהליכוד, עוררה אתמול (ראשון) סערה גדולה אחרי שערכה השוואה בין ראשי ימינה ותקווה חדשה, נפתלי בנט וגדעון סער, לבין מחבלים מתאבדים - זאת בגלל הכוונה שלהם להקים את ממשלת בנט-לפיד.

בראיון לערוץ הכנסת אמרה גולן, "מה שהכי מסוכן במנהיגי ציבור זה אנשים שאין להם לאן לחזור. לנפתלי בנט ולגדעון סער אין לאן לחזור. להבדיל אלף אלפי הבדלות, אני משווה אותם למחבלים מתאבדים. אני לא מגזימה".

גולן סירבה לחזור בה מהדברים והוסיפה, "אני משווה אותם מכיוון שהם כמו מחבלים שלא מאמינים יותר בכלום, יוצאים למשימת התאבדות גם אם הם יודעים שיש להם גזר דין מוות. זה לא מעניין אותם כי הם שיעיים. הם החליטו שתמות נפשם עם פלישתים, לא אכפת להם מה יהיה בסוף. הם רוצים להתאבד. זה מה שבנט וסער עושים ואלה האנשים שאנחנו שמים בראש המדינה".

מאי גולן קוראת לבנט וסער מחבלים (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
מאי גולן | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

מעיין אדם, חברת הפאנל של "חדשות הבוקר", הזדעזעה מדבריה של גולן וגינתה אותה הבוקר בשידור. "מאי גולן קראה לבנט וסער - יהודים, ציונים, אוהבי הארץ הזאת, משרתים בצה"ל שהיו מוכנים למות בשבילה - היא קראה להם 'מחבלים מתאבדים', השוותה אותם אליהם. היא בושה, בושה לעם הזה, בושה לכנסת שהיא יושבת בה ובושה אפילו למסך כשהיא נמצאת בו".

"זאת לא הפעם הראשונה. בעבר היא אמרה שאם נתניהו לא יהיה ראש ממשלה, צעירים כמוה יעזבו את הארץ. את מוזמנת", תקפה אדם, "זה לא ציונות, זה לא ימין, זה בדיוק ההפך. המדינה הזאת גדולה וחשובה מכל ראש ממשלה שהיה או שיהיה כאן. לקחת אנשים שרצחו, שפירקו משפחות, שגרמו באמת לצער שאין דומה לו, צופים בה משפחות שכולות, ואז לקחת אנשים שהם מה שנקרא 'יפי הבלורית והתואר', ולעשות מהם מחבלים מתאבדים? היא איבדה את זה לחלוטין".

זאת לא הפעם הראשונה שגולן ואדם מתעמתות. אחרי אותה התבטאות של גולן כי אם נתניהו לא ינהיג את המדינה צעירים יעזבו אותה, אדם אמרה "זה מרגיז אותי, יש לנתניהו יורשים וצריך להתחיל להכיר בזה. להגיד שאין עוד מלבדו זה להסתכל למחנה שלך ולהגיד, אין פה ממש, זה רק איש אחד. גולן לא מייצגת אותי ואני מניחה שגם לא את מחנה הימין".

גולן תקפה אותה בתגובה: "לכל החמוצים, הממורמרים ושונאי החינם, אמשיך לגבות את ראש הממשלה בכל הכוח. לגברת מעיין אדם, אני לא מתיימרת לייצג אותך ולא רוצה לייצג אותך. אני מבינה שמשעמם לאנשים בחיים. אל תדאגו, מעיין אדם לא תהיה בכנסת ולא תעשה גרם מהמאבק החברתי שאני עשיתי למען אזרחי מדינת ישראל. היא לא מעניינת אותי".