נוסעי שתי מכוניות שחלפו בימים האחרונים בכבישים באיזור גוש עציון, הותקפו על ידי פלסטינים באבנים ובלבנות בטון. בשני המקרים, למרבה המזל, זה הסתיים בפציעות קלות בלבד - אבל נדמה כי אין מענה אמיתי למתקפות האבנים הבלתי פוסקות באיזור.

תם זמיר ובעלה עשו את דרכם חזרה הביתה מהופעה של חנן בן ארי בירושלים, כשלפתע נקלעו למארב אבנים. "היה ערב מדהים, נהנינו, ועשינו את הדרך הרגילה הביתה לבני קדם שבמזרח גוש עציון", תיארה זמיר בשיחה עם ניב רסקין, "הכביש הראשי עובר בתוך כפר ערבי. באיזשהו שלב, בתוך הכפר, קלטתי מזווית העין בחור שעומד בצד הדרך, בחושך. השעה הייתה אחרי חצות. באינסטינקט שלי התכוונתי להגיד לבעלי שייזהר כי אולי הוא יחצה את הכביש, אלא שאז קלטתי את היד שלו מונפת והבנתי שנזרקת לעברנו אבן גדולה".

"השמשה התנפצה, הזכוכיות עפו על כולנו", המשיכה זמיר, "החלון נופץ לחלוטין. הייתה איתנו במכונית טרמפיסטית בת 16, בת של חברים. היא ישנה וחטפה את הבום בבת אחת. בעלי לא כל כך הבין מה קורה, ביקשתי ממנו שימשיך לנסוע. הסברתי שזרקו עלינו אבן ושהעיקר שנגיע למקום שיש בו כוחות ביטחון".

טרור האבנים בכבישים ממשיך להכות (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
"השמשה התנפצה, הזכוכיות עפו על כולנו" | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

זמיר סיפרה כי זו לא הפעם הראשונה שחוותה אירוע כזה. "לפני שנתיים-שלוש, באמצע היום, שתיים בצהריים, חזרתי מהעבודה ונזרקה עליי אבן גדולה. ראיתי את המחבל מתקרב אליי. ברוך השם זה נגמר רק בנזק לדלת של המכונית, אבל הפעם כן נפצענו מרסיסים. לבעלי ולי יש שריטה בעין. זה מאוד מטלטל, חוויה מבהילה ומפחידה שגורמת לך לחשוב על כמה החיים שבריריים ואיך שנייה לפה, שנייה לשם, זה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי".

במקרה אחר שאירע השבוע, הילה לם הייתה בדרכה לביתה שביישוב אלעזר כשלפתע הותקפה. "שבע דקות אחרי תחילת הנסיעה קלטתי אבן עפה לעברי", תיארה לם, "היא חדרה את השמשה ופגעה בי. אחרי זה גיליתי שזאת לא אבן רגילה אלא בלוק ששוקל ארבעה קילו. מי שזורק בלוק כזה, בא במטרה להרוג. ברוך השם היה לי נס".

טרור האבנים בכבישים ממשיך להכות (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
"בגלל המכה החזקה שחטפתי בראש העיניים שלי נפוחות". הילה לם | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

"הייתי לבד ברכב, זה קרה אחרי חצות. זה היה מפחיד מאוד, אבל איכשהו הצלחתי להמשיך לנסוע ותוך כדי להתקשר לאבא שלי ולהגיד לו שזרקו עליי אבנים ושיורד לי מלא דם מהראש. ביקשתי שיישאר איתי על הקו, הוא נשאר איתי ותוך כדי הוא ואמא שלי הזעיקו את מד"א ואת כוחות הביטחון. בגלל המכה החזקה שחטפתי בראש העיניים שלי נפוחות".

עד כמה האירוע הזה ישנה את הרגלי הנסיעה שלך?
"זה לא ישנה לי את הרגלי החיים. גם אחרי המקרה הזה שיגרום לי לנסוע בהרבה יותר פחד, אעשה עבודה עם עצמי ואחזור לנסוע שמה - אפילו שזה יהיה קשה. זאת הארץ שלי ואני לא מתכוונת לתת להם לנצח".