דודי אשכנזי מוחזק מעל לחודש ביוון, אחרי שנעצר בחשד לעבירות סמים ונכלא. לאחר שהוכח כי מדובר בטעות בזיהוי וכי אדם אחר בשם זהה הוא שביצע את המעשים, נשלח אשכנזי למעצר בית. מאז חלפו שבועיים וחצי והרשויות ביוון עדיין לא מאפשרות לו לחזור לישראל, עקב הדרישה מפרו להסגירו למדינה.

לאחר שפרו לא העבירה ליוון את המסמכים הנדרשים ולא השיבה על שורת שאלות שהעבירה התביעה, היום יגיש עורך דינו של אשכנזי, ניר יסלוביץ, בקשה לשחרור מיידי. ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח אמש עם אשכנזי והבטיח לו כי הוא פועל באופן אישי בעניין ומקווה כי הפרשה העגומה תסתיים בימים הקרובים.

"בתשע בבוקר נגיש את המסמכים והתביעה אמורה לתת תשובה עד סוף היום", סיפר הבוקר אשכנזי, "ברגע שהיא תיתן תשובה שהיא משחררת אותנו ותוציא לי אישור יציאה מגבול יוון, אנחנו חייבים לעוף חזרה לישראל מיידית. כל זמן שההודעה האדומה באינטרפול עדיין פעילה, יש סיכוי שיעצרו אותי אחרי השחרור במידה ועדיין אהיה ביוון".

אתה מאמין שהיום הכל ייגמר ותחזור לארץ?
"אי אפשר לדעת מה יקרה. אין ודאות. לפי החוק הבינלאומי אחרי 30 יום חובה לשחרר אותנו במיידית, אבל בגלל שזה מקרה ראשון שקרה ביוון התובעת תצטרך כנראה הארכה כדי לדון בזה עם עוד קולגות שלה. אנחנו בדרישה לקבל תשובה במיידי, באותו היום".

מה אמר לך ראש הממשלה בשיחה אמש?
"הוא אמר שליבו איתנו ושהוא עושה את כל המאמצים לזרז את החזרה שלנו לארץ ביומיים הקרובים. הוא על הנושא הזה עם היד על הדופק, אנחנו מאוד מקווים שהתשובה תהיה היום או מחר. ברגע שהיא תיתן את התשובה, חייבים לחזור מיידית לארץ ולא לשהות פה".

אתם ארוזים ומוכנים עם כרטיסי טיסה?
"המזוודה בשלוף ואנחנו עם היד על הדופק על כרטיס טיסה במיידי, כל כרטיס, פשוט לעוף מפה כמה שיותר מהר - גם אם אני אצטרך להיות עליה ואשתי תצטרף אליי אחר כך. אנחנו מאוד מקווים שראש הממשלה ייתן את הלחץ שלו, משרד החוץ ואביר קארה עושים הרבה מאמצים ועובדים כדי להחזיר אותנו הביתה כמה שיותר מהר. אנחנו מקווים שישתמשו בחוק היווני כמו שצריך לטובתנו ושישחררו אותנו במיידי".