הממשלה אישרה שורת הגבלות חדשות בעקבות החשש מפני התפרצות וריאנט האומיקרון בישראל. החל מחצות הלילה שבין רביעי לחמישי, בריטניה ודנמרק תוגדרנה מדינות אדומות וכל החוזרים מהן יחויבו בבידוד במלונית. כמו כן, רשימת המדינות האדומות תתעדכן מדי יום - מה שיקשה מאוד לתכנן ולהזמין חופשות.

חברי קבינט הקורונה שוקלים להכליל את הקניונים בתו הירוק, כשמחוסנים יקבלו צמידים ירוקים בכניסה למבנה שיאפשרו להם להסתובב בקניון באופן חופשי, בעוד שהלא מחוסנים לא יוכלו להיכנס לרוב החנויות במרכזי הקניות אלא אך ורק לעסקים חיוניים ולמרפאות בקניון. הקבינט יידרש להצביע על מתווה זה בהמשך השבוע.

שרת המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, התייחסה ב"חדשות הבוקר" לשינוי המדיניות באשר לרשימת המדינות האדומות, כשהעדכון הצפוי שלה מדי יום משמעו כמו סגירת נמל התעופה. "אין ספק שבשבועות האחרונים, מאז פרוץ האומיקרון, יש מגבלה על השמיים. אני מקווה ומצפה שהדברים האלה לא יהיו לאורך זמן. כממשלה, אסור לנו להתאהב בסגירת השמיים. הנתונים מהאומיקרון מגיעים וצריכים לחזור לחיות עם הדבר הזה".

באשר לכישלון הממשלה במבצע חיסוני הילדים, כשרק 10% התחסנו - ועוד מיליונים שלא הגיעו להתחסן בכלל או שלא התחסנו בבוסטר אמרה השרה, "מבחינת חיסוני הילדים אין מספיק ילדים שהתחסנו, לכן אתמול הממשלה התחילה במבצע של הנגשת החיסונים לבתי הספר ולרשויות המקומיות. אנשי המשל"ט שמשלב את פיקוד העורף, משרד הבריאות ומשרד החינוך מסתובבים מאתמול בבתי הספר ומנגישים את החיסונים ללילדים. התחלנו ב-50 רשויות מקומיות ובשיא אמורים להגיע ל-150 ערים".

נתב"ג - נובמבר 2021 (צילום: אבשלום שושני, פלאש/90 )
נמל התעופה בן גוריון | צילום: אבשלום שושני, פלאש/90

ועדיין, שרת החינוך מתנגדת לדבר הזה - עד כדי כך שהיא פיטרה את המנכ"ל שלה. זה צודק בעינייך?
"אני מעדיפה שלא להיכנס לעניין הזה, לא יודעת מה היה שם. המדיניות הממשלתית ברורה. מה שהממשלה עושה זה מה שבפועל קובע. אנחנו מעודדים את החיסונים ועושים את ההסברה. בלי שיתוף פעולה מהציבור, זה לא יקרה מעצמו. ראש הממשלה הציב יעדים וזה צריך להיות הפוקוס העיקרי. אירוע הקורונה מתסכל - גל אחרי גל, חיסונים כל חצי שנה והזמן הזה חולף כהרף עין. מצפה לימים שלא נצטרך להיות שם".

לא הגיע הזמן להטיל סגר על הלא מחוסנים?
"אנחנו דנים בממשלה בסוגייה הזאת, איך להדק את התו הירוק. אחד הדברים שדובר עליהם אתמול בממשלה, ולא בקלות או בשמחה, זה להדק את התו הירוק בקניונים. כנראה שאנחנו מגיעים לנקודה שנצטרך לשקול את זה. אני חושבת שבנושא הבידודים של הישראלים המחוסנים שחוזרים מחוץ לארץ ממדינות לא אדומות, צריך להחזיר את המנגנון הקודם - לקבל בדיקה שלילית ותוך 24 שעות להשתחרר מהבידוד".

ענף התיירות נפגע שוב אבל שר האוצר ליברמן התבטא שאולי כדאי שיחפשו עבודה חדשה. מה חשבת על ההתבטאות הזאת?
"באמת הענפים שנפגעים כרגע הם התעופה והתיירות שרק התחילו להרים את הראש. אני מכירה את האמירה הזו מאנשי המקצוע באגף התקציבים, שאומרים שבסופו של יום אם הקורונה תמשיך יהיו מקצועות שיהיה להם קושי לטווח ארוך ולכן צריך לחשוב על הכשרות ומה עושים. זו הייתה הכוונה בעיניי. שר האוצר אמר בישיבת הממשלה שהוא יושב יום יום עם ענף התיירות ובמהלך השבוע הזה תהיה חבילת פיצוי".