שבועיים וחצי אחרי האירוע שבו נורה ונהרג סלמון טקה מירי שוטר, וכשברקע הכוונה לחדש את מחאת יוצאי העדה האתיופית, סיפר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, על ממצאי נתיחת גופתו של טקה: "זה וודאי, 99.9%, שהקליע פגע ברצפה. חלקו נשאר שם, וחלקו האחר נכנס לתוך הגוף של טקה. אנשי המכון הסיקו שמה שפגע במנוח זה נתז".

קוגל סיפר על הבדיקה שהובילה לאישוש טענתו של השוטר היורה, כי לא ירה ישירות לעבר גופו של טקה אלא כיוון לרצפה: "אסביר איך נקבע שזה נתז. אחד, לפי צורת ומבנה פצע הכניסה. במקרה הזה לא הסתמכנו על זה, כיוון שהמנוח עבר טיפול רפואי בבית החולים לפני שנפטר, יכול להיות שזה שינה מעט את פצע הכניסה ולכן לא התייחסנו לזה. השני, וזה המשמעותי, בתוך הגוף של המנוח נמצאה ליבת הקליע. הליבה הייתה בצד אחד מעוגלת וחלקה ובצד השני מעוכה ומחוספסת. לקליע יש מעטפת וליבה, הקליע נפרד מהמעטפת שלו שנשארה בתוך חור קטן באדמה, והליבה המעוכה הייתה בתוך הגוף של המנוח".

אתה יודע לומר באיזה מרחק עמד השוטר מטקה?
"לא, אבל כן יכולים לומר שזה מרחק שהוא לא טווח קרוב, כיוון שכאשר יש טווח קרוב, נותרים סימנים על המטרה, סימני ירי משניים. בטווח קרוב אני מתכוון למטר, מטר וחצי. פה זה מעל מטר וחצי. זו לא רק הבדיקה שלנו, אלא גם של המעבדה הבליסטית של מז"פ שיש לה חלק נכבד בהחלטה הזאת".

מה אתה יודע לומר על האבן שעליה נמצא הדנ"א של טקה?
"המעבדה הביולוגית שלנו מצאה, מתוך מספר אבנים שהועברו לבדיקה, דנ"א של המנוח על אחת האבנים. זה אומר שהוא היה במגע עם האבן הזאת. האם הוא לקח את האבן בידו או שהיא פגעה בחלק מגופו? זה בית המשפט יחליט, אבל אנחנו יודעים שיש דנ"א שלו, כלומר תאים מגופו, על האבן הזאת".

אתה נזהר מאוד, אבל ממה שראית, מהממצאים שיש לך, אתה יכול לספר מה בדיוק קרה באירוע הזה?
"אני לא נכנס לנעליים של בית המשפט, אני לא מחליט. אני יכול לספר את העובדות, אבל את הפרשנות יתן בית המשפט. אנחנו יודעים שיש דנ"א של המנוח על האבן, היא באה איתו במגע. אנחנו יודעים שהקליע לא פגע ישירות בגופו, כלומר הוא פגע ראשית במשהו אחר, קרוב לוודאי הקרקע, משם ניתז לגופו".

אי אפשר לסיים בלי שאלה על רצח תאיר ראדה. הבדיקה שנעשתה במעבדה באוסטריה סביב השערה שנמצאה על גופתה של תאיר, שנטען ששייכת לא"ח, הגיעה למבוי סתום. אתה חושב שאולי התיק סגור יותר ממה שחשבת?
"יש בדיקות אחרות, של חומרים אחרים, שהתגלו אז ואף פעם לא נבדקו. מטבע הדברים, בחקירה אף פעם לא נבדק הכל, יש המון ראיות והצוות החוקר מחליט מה לדעתו צריך לחקור. אני חושב שיש מקום לבדוק גם דברים אחרים, שערות אחרות לדוגמה. הייתה חקירה ב-2006, עם הזמן חקרו עוד דברים, ועדיין יש דברים שעוד אפשר לחקור אם יעלו אותם. אני חושב שצריך לעשות את זה רק כדי לנקות את האווירה הציבורית".