לאחר שאתמול (שני) פורסם כי עדות חדשה בתיק תאיר ראדה ז"ל נמסרה למשטרת ישראל, התראיינה אמה של תאיר, אילנה ראדה ל"חדשות הבוקר" (שלישי) ואמרה: "יש כיסוי ושחיתות במשפט של תאיר, אני מקווה שהוא יפתח מחדש".

אמה של תאיר סיפרה כי כל פרסום חדש הקשור בתיק הרצח מטלטל את חייה. "אני לא יכולה להגיד שזה שום דבר כי אני לא יודעת. שמעתי המון שמועות, אני רוצה הוכחות. היום אני כבר יותר חכמה ולא מקבלת כל דבר שאומרים".

היא סיפרה כי מאז בעלה הלך לעולמו, היא מקדישה את חייה כדי לגלות מי באמת רצח את בתה והאם אכן מדובר ברומן זדורוב, היושב במאסר באשמת רצח תאיר, או שייתכן ולא הוא זה שרצח אותה. לשם כך נעזרת ראדה בצוות מיוחד המסייע לה. "לא יכולתי לקבל את פסק הדין של בית המשפט במאת האחוזים. אחרי שבעלי נפטר ויכולתי לנבור בחומר החקירה חשכו עיניי. אנחנו נדהמים כל פעם מחדש לגלות פרטים שלא תואמים את האישום נגד רומן זדורוב. יכול להיות שזה היה זדורוב, אבל צריך הוכחות".

ראדה דחתה כל אפשרות לשיתוף פעולה בינה לבין משפחתו של זדורוב ואמרה על כך: "כל עוד יש ספק שהוא הרוצח, לא אחבור אליו או אל מי מטעמו. אני רואה את אשתו ברחוב ואנחנו לא מתייחסות אחת לשניה. יום אחד הגיעו אליי שתי נערות ונער שרצה להגיש לי ציור. אחרי שהם הלכו, נודע לי שזה היה בנו של זדורוב, לא קישרתי ולא היה לי מושג. נכנסתי לחרדות מהדבר הזה, הבנתי שגם אשתו של זדורוב נחרדה ושזה לא היה על דעתה".

לסיום, הבהירה אמה של תאיר ז"ל שהיא מתכוונת להמשיך ולהקדיש את חיה לחקר האמת בפרשה. "כשקברתי את תאיר קברתי את כל החיים שלי. אני חיה כדי למצוא מי באמת רצח אותה, בלי לדעת את האמת על הרצח של תאיר אני לא קיימת".

"חדשות הבוקר": עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12