חצי שעה ארוכה, סגור בתא המטען של אוטובוס, מבלי שאיש יודע על כך: זה מה שקרה לג'ושוע, תייר בן 19 מניו ג'רזי, שעשה את דרכו בקו 947 של אגד מחיפה לירושלים. בעצירה בצומת אל על ירד ג'ושוע מהאוטובוס וניגש למזוודה שלו בתא המטען, מבלי שהנהג היה מודע לכך. בזמן שהוא מפשפש במזוודה, הנהג סגר עליו את הדלת ונעל אותו בפנים.

ג'ושוע המבוהל מיהר לחייג למוקד המשטרה. "אני תקוע מתחת לאוטובוס וצריך עזרה, אני לא מכאן ומאוד מפחד", אמר ג'ושוע למוקדנית. בזמן שחיכה לסיוע מהשוטרים, תיעד את עצמו באמצעות הסמארטפון: "הנהג סגר עליי את הדלת, הוא בכלל לא יודע שאני פה. הלב שלי פועם במהירות, זה מטורף. אני בתא המטען עם כל המזוודות, זה ממש מפחיד אבל המשטרה בדרך".

"סרט אימה", כך כינתה הכתבת לענייני פלילים עדי מאירי את האירוע, "הוא ישב בתא המטען בין המזוודות, בחושך ובקור, פחד אלוהים. לא צריך להיות קלסטרופוב כדי להרגיש פחד מזה. השוטרים גילו תושיה מטורפת ופעלו מהר, הם שלחו לו מסרון שאחרי שפתח אותו המשטרה ידעה איפה הוא נמצא. כך הם איתרו אותו ונסעו בעקבות האוטובוס".

ג'ושוע שיחזר ב"חדשות הבוקר" את הרגעים המלחיצים בתא המטען. "הדבר הראשון שעשיתי היה לדפוק על הדלת, אבל האוטובוס כבר נסע", סיפר ג'ושוע, "חשבתי בעיקר על איך להישאר רגוע. בזמן שחיכיתי למשטרה חשבתי לעצמי, כדאי שאצלם את כל זה. אם לא צילמת, זה לא באמת קרה".

לקח לא מעט זמן עד שחילצו אותך.
"בפעם הראשונה שחייגתי למשטרה הם לא ממש הבינו את מה שאמרתי ואמרו שיחזרו אליי בעוד כמה דקות. בסוף אחד השוטרים הבין שאני נמצא למטה, בתוך האוטובוס. כשהשוטר פתח את הדלת היה לו מבט של הלם מוחלט. חובשים בדקו אותי, לא בגלל שנפצעתי אלא כי רעדתי מקור, היה מאוד קר בפנים".

מה אמר לך הנהג?
"הוא היה מאוד מבוהל. רגע לפני שעזבתי נתתי לו חיבוק גדול, כי התקרית הזאת לא הייתה באשמת אף אחד. ירד גשם, היה המון רעש וזו פשוט הייתה תאונה".