בג"ץ קבע ברוב עשרה שופטים מול אחד כי מינוי דרעי לשר "לוקה בחוסר סבירות קיצוני" עקב שלוש הרשעותיו וכי "דרעי הציג מצג שווא בפני בית המשפט", כשאמר כי מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייצב בביתו של דרעי לאחר פרסום החלטת בג"ץ, צפוי לפטר אותו בהתאם לפסיקת בג"ץ.

נתניהו בוחן איך להשאיר את דרעי בתפקיד משמעותי בקואליציה, בין אם כראש ממשלה חליפי או בתפקיד יושב ראש הכנסת. חבר הכנסת מהליכוד, ניסים ואטורי, אמר הבוקר: "נעשה כל מה שבמסגרת החוק כדי שאריה דרעי וש"ס יהיו בקואליציה. הם ראויים להיות. נתניהו לא בא לנחם את דרעי, אלא לחזק אותו. זה ראוי בין חברים".

"לא יצליחו לפרק אותנו. דרעי לא הולך לשום מקום. הוא נשאר, יהיה בתוך המערכת. ש"ס עדיין חלק מהקואליציה. דרעי מספר אחת בש"ס, תמיד היה כך. כך קבעו חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל, וכך ראוי שזה יישאר".

יוצע לו תפקיד יושב ראש הכנסת?
"לא יודע, לא נכנס לדיונים. לא שמעתי על רעיונות ספציפיים. זה נתון לראש הממשלה. נתניהו ראש התנועה שלנו, הוא זה שמוביל את התנועה וקובע מה יהיה בהסכמים הקואליציוניים".

מה חשבת על החלטת בית המשפט?
"אני לא זוכר שהפעילו את הלכת הסבירות במקרה של מנדלבליט. אז אמרו: לוותר לו, לסלוח לו, היה ונגמר. זה לא סביר ולא ראוי העניין הזה. החלטת בית המשפט לא נראית לי סבירה, אבל אנחנו שומרי חוק ומקיימים את החוק. באשר לרפורמה המשפטית שהליכוד מוביל - בזמנו היה את חוק החזיר. רבין רצה ועשה את חוק ההתגברות, והכל עבר בשלום. לא הייתה טענה. הכל תלוי מאיזה מחנה זה מגיע".

חבר הכנסת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית קרא שלא לכבד את פסיקת בג"ץ. מה דעתך?
"לא יודע. אני מאוד אוהב אותו, הוא חבר טוב. לגבי לקיים את פסיקת בית המשפט - נתניהו שומר חוק, ולכן יעשה כל מה שבמסגרת החוק כדי להמשיך קדימה עם הקואליציה הזאת. לא נעשה משהו נגד המשפט, אבל רפורמה זה כן חוקי".

אין בעיה מבחינתך שדרעי ימשיך לכהן כשר?
"אני לא רואה שום בעיה. נעשה את מה שנתניהו ייקבע, זה מה שיהיה בסוף. מה שיוחלט, זה מה שיהיה. אני לא קובע עכשיו מה נתניהו יעשה, אני לא אומר לו מה לעשות".

אומרים שדרעי נרדף בגלל שהוא ספרדי. אתה מתחבר לזה?
"בתור ספרדי אני מאוד מכבד את דרעי ואת העשייה שלו, אבל לא הייתי פונה לתחום הזה. יש לנו עוד הרבה מה לומר לפני כן, גם בנושא המשפטי וגם בנושא הפוליטי. אם נפנה לשד העדתי, זו תהיה הפנייה האחרונה אולי".