מאיר תמרי, תושב חרמש בן 32, נשוי ואב לשני ילדים, נרצח אתמול (שלישי) בפיגוע הירי בשומרון. תמרי נורה מרכב חולף בכניסה ליישוב חרמש, נפצע קשה ופונה לבית החולים, שם נקבע מותו. הלוויתו תיערך היום בשעה 13:00 בצהריים, ביום שבו היה אמור לחגוג את יום הולדתו, בבית העלמין שקד בשומרון.

רוני מזרחי, יושב ראש ועד היישוב בחרמש, ספד הבוקר לתמרי: "קשה לנו מאוד. היום היה צריך להיות יום ההולדת של מאיר. מדובר בזוג צעיר, משפחה צעירה ביישוב. אשתו טל היא בת ממשיכה ביישוב שהחליטה לקבוע את מקום מושבה בחרמש, כמו הרבה צעירים שעושים את זה כאן. לפני יום או יומיים פגשתי אותו ברחוב, מטייל עם עגלת התינוק. כואב הלב".

מזרחי תיאר את רגעי הפיגוע: "ישבתי באוטו במטרה לצאת מהיישוב וחיכיתי לבת שתגיע. שמעתי ירי, טסתי לכיוון הש"ג ומצאתי את מאיר שוכב על הרצפה, כשסגן הרבש"צ נמצא שמה. הזעקנו את הכוחות. ניגשתי לראות מה מצב הפצוע וישר התחלנו לתפעל את הטלפונים, כדי שפינוי מוסק, כוחות ההצלה והצבא יגיעו כמה שיותר מהר".

"18 שנה לא היו פה פיגועים והיה שקט. בחצי שנה האחרונה אנחנו מרגישים עליית מדרגה בפעילות. יש לנו שיתוף פעולה מלא עם הצבא, הצבא פועל בגזרה באופן מאוד מסיבי, אבל הטענה העיקרית שלי זה שהמחסום הוסר לפני מספר שנים בקטע של און-אוף. אם יש עליית מדרגה ואנחנו נמצאים ב'און' עכשיו, אז לדעתי המחסום צריך להיות מאוייש על ידי חיילים - וכך הפיגוע היה נמנע".

העמדה הזו לא מאויישת?
"נכון. בעקבות לחץ שלי ושל יוסי דגן, יושב ראש המועצה, כלפי הצבא, הוחלט להציב שם חיילים למספר שעות מוגבל: שעתיים בצהריים ושעתיים בערב. אם המחסום היה מאוייש, לא הייתה למחבלים האפשרות להימלט לכיוון טול כרם".

שוחחת עם גורמי צבא? הולך להיות שינוי?
"כן, כנראה שהצבא יציב שמה מחסום באופן קבוע. זה מה שייתן את תחושת הביטחון לתושבים".

עד כמה זריקות אבנים ובקבוקי תבערה שכיחים באזור שלכם?
"לא יכול להגיד שהחיים הפכו לבלתי נסבלים, ממש לא, אנחנו מנהלים מרקם חיים שוטף, נמצאים 10 דקות מחריש. בעיית האבנים פחות קיימת אצלנו כי אנחנו די רחוקים מהכפרים. במבוא דותן המצב קצת יותר מורכב".

כוחות גדולים של צה"ל ממשיכים בסריקות באזור במטרה ללכוד את המחבלים שביצעו את הירי. ארגון "גדוד טולכרם - התגובה המהירה", נטל אחריות לפיגוע וקרא ולמחיקת החומרים במצלמות האבטחה באזור, בזמן שנמשך המצוד אחר המחבלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לתמרי ז"ל: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של מאיר, שנרצח היום בפיגוע ירי בסמוך ליישוב חרמש שבו התגורר. השם יקום דמו. כוחותינו מנהלים כעת מרדף אחר המחבלים כדי לסגור איתם חשבון - והוא ייסגר בהקדם. כפי שהגענו עד היום לכל מחבל וסגרנו איתו חשבון - כך נעשה גם הפעם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "הלב דואב על הירצחו של מאיר תמרי ז"ל בידי מחבלים נתעבים בפיגוע הנורא בצפון השומרון. מאיר ומשפחתו זה עתה סיימו לבנות את ביתם ביישוב חרמש, בית שבנה במו ידיו ולא יזכה לגור בו. שולח תנחומים למשפחתו ואהוביו בשעתם הקשה, ומחזק את כוחות הביטחון שאנו סמוכים ובטוחים שיבואו חשבון עם האחראים לרצח".