בחירות בנובמבר או דחיית התקציב? אחרי המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן סביב תקציב חד שנתי או דו שנתי, הבוקר (רביעי) החל דיון בכנסת על החוק לדחיית מועד הגשת התקציב שהגישו חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר במטרה למנוע את התפרקות הממשלה. האוזר התריע כי "אם לא כולנו נתעשת - הכנסת ה-23 תתפזר".

שר המודיעין אלי כהן הודיע ב"חדשות הבוקר" כי יצביע בעד החוק, אולם שדרישת הליכוד לתקציב חד שנתי לא יורדת מהפרק. "נתמוך בהצעת החוק של האוזר לדחיית אישור התקציב, אני מתכוון להצביע בעד. מדינת ישראל לא צריכה עכשיו ללכת לבחירות, יש לנו אתגרים בריאותיים וכלכליים", אמר השר כהן, "עם זאת, מדינת ישראל צריכה בעת הנוכחית תקציב. אם יעבור תקציב חד שנתי, הממשלה הזאת תמשיך".

כהן הסביר את חשיבות התקציב החד שנתי: "מה שאפשר להעביר באופן מיידי זה תקציב חד שנתי. ברגע שמאשרים תקציב בממשלה, המשמעות היא שזורם תקציב למשרדים. העברת התקציב משמעותה לשדר יציבות לעסקים, לשכירים ולעצמאיים. נגיד בנק ישראל אומר - להעביר במיידית. מתי יהיה אפשר לחזות את תקציב 2021 בצורה טובה יותר? היום או בדצמבר? מישהו יודע מתי הקורונה תסתיים?".

אתה מסוגל להישיר מבט למצלמה ולומר שאין כאן טריקים מצידכם ושאתם לא מתכננים ללכת לבחירות בכל מקרה?
"הייתי יושב ראש מטה יום הבחירות של הליכוד, אני יודע את כוחה ועוצמתה של המפלגה, אבל אני אומר באופן ברור שאני רוצה לעשות רק את מה שטוב למדינת ישראל וזה להעביר תקציב במיידי. אם התקציב לא עובר עד ה-24 באוגוסט, המשמעות היא פגיעה משמעותית מאוד במערכת החינוך, בתשתיות ובפרויקטים נוספים".