תיירת שביקרה בעיר העתיקה שבירושלים הזמינה מנת שווארמה אחת וכוס יין במסעדת "אולד סיטי שווארמה", וחויבה בסכום בלתי נתפס של 10,100 שקלים. הסיפור נחשף לראשונה בתוכנית "הצינור".

ביום ג', דיברה מיכל חיוט מחדשות הבוקר עם עובד לשעבר במסעדה, שסיפר כי זה לא המקרה הראשון, ומדובר בשיטת העבודה של הבעלים: "זאת אחת הסיבות שעזבתי את המקום. הם התחילו לשחק במחירים, זה נוראי. שלוש פעמים הגיעה אלינו משטרה לשם ביחד עם תיירים".

היום (ה'), שנהב רצאבי מחדשות הבוקר דיברה עם בעל המסעדה, שסיפר על המקרה מהזווית שלו: "הבחור במסעדה מה עשה? חייב 10 והחשבון שלה היה 100. הוא הקליד מהר 100 על ה-10 שהיו והוציא את הקבלה. אמרנו מה, איך עכשיו? מה נעשה? הבנק סגור. התקשרתי לישראכרט, לא ענו לי".

בעל המסעדה שחייבה ב-10,100 על מנת שווארמה מגיב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

למה עד עכשיו לא החזרתם לה את הכסף?
"אמרתי לה 'תיקחי את הכסף במזומן', היא אמרה לי 'אני לא יכולה, זה הרבה כסף'. אמרתי לה 'קחי את הכסף, יש לנו גם חנות של תכשיטים אם את רוצה, תיקחי משהו. היא אמרה, 'לא'".

לא הגיוני שמישהי הגיעה לאכול מנת שווארמה וחייבת אותה על 10,100 ואז אתם נותנים לה תכשיטים.
"אני לא אוהב שתדברי איתי ככה. אנחנו לא גנבים, אנחנו לא מאפיה ואנחנו לא לוקחים כסף לא שלנו".

מתי היא מקבלת את הכסף?
"ישראכרט אמרו לי כמה ימים. אני מחזיר לה את הכסף, ארבעה-חמישה ימים. אני גם דיברתי עם הבנק של אמריקה, היא התקשרה והיא דיברה איתם ואמרתי לה 'תני לי לדבר איתם ואני אגיד להם שזו הייתה טעות ושינסו למחוק ולהחזיר'. זה היה ביום הראשון, לא אחרי כמה שבועות או חודש".

במערכת חדשות הבוקר דיברו עם התיירת והיא מספרת שהיא עדיין לא קיבלה את כספה בחזרה.