הפרק של "המתחזים" ששודר השבוע הצליח להפתיע רבים לא רק בגלל העלילה הסבוכה של סיפור ההתחזות הבלתי ייאמן שנחשף בתוכנית, אלא גם בגלל זהותה של המתחזה לכאורה. לורין מיכאלי, אם לילדים, התחזתה על פי החשד לגבר בשם שי בנבנישתי בזמן שהיא עושה שימוש בתמונותיו של צעיר אילתי ששמו ים אביטן. הבוקר התראיין אביטן לתוכנית חדשות הבוקר עם נסלי ברדה ושיתף מעט ממה שעובר עליו מאז שידור התוכנית.

"האמת שלא תיארתי לעצמי ולא ציפיתי שזה יגיע לרמות כאלה, תגובות, הודעות, בקשות, תמונות ושיתופים. חלק מהתגובות גם פחות טובות", אמר ים. "זה נגע לאנשים ברגש. הרבה אומרים תודה. יש אנשים שאמורים היו להיפגע בעתיד ולא ייפגעו בזכות מה שעשינו".

האישה שהתחזתה אלייך לפי התחקיר יצרה איתך קשר? מישהו מהחברים, המשפחה שלה ניסה להתנצל, להסביר משהו?

"האמת שלא, שום דבר שקשור לאישה הזאת שאומרים שקוראים לה לורין. שום דבר לא שמעתי, קיבלתי או ראיתי. הלוואי וזה היה קורה. אני חושב שזה יכול לעזור באיזשהו מקום, אבל זה לא קרה. אני מתכוון לקחת את זה הכי רחוק, שהאישה הזאת וכל מי שקשור אליה ישלמו את הדין. אני עברתי פה שלוש שנים של סיוט וסבל, אני, המשפחה שלי וכל מי שהיה סביבי בתקופות האלה".

לטענת אביטן, במשך תקופות ארוכות היה מקבל איומים ושיחות טלפון מטרידות בגלל התחזות לה נפל קורבן. "זה לקום כל בוקר ולקבל שיחות טלפון במשך ימים שלמים ממספרים חסויים, מאנשים שמשנים את הקולות שלהם, קללות, לקבל טלפונים מאמא שלי שאומרת שמאיימים עליה בפייסבוק ובטלפון האישי שלה שירצחו את הבן שלה אם הוא לא יפסיק להתחזות - וזה בכלל לא אני. לא ידענו על מה מדובר בכלל".

קטי מספרת על מערכת היחסים עם שי (צילום: מתוך "המתחזים", קשת12)
קטי, אחת מהנשים שנפלו קורבן להתחזות | צילום: מתוך "המתחזים", קשת12

ברגע שאותה אישה גונבת לכאורה את הזהות שלך ומשתמשת בה כדי לפגוע בנשים אחרות, זה שם אותך בעמדה מאוד בעייתית.

"זו עמדה מאוד לא נעימה, עמדה שאני לא מכיר. זה שם אותך במקום בחיים שאתה לא רגיל אליו, אתה צריך להתמודד עם אנשים שאתה לא מכיר ועם שיחות שאתה לא רגיל לענות עליהן".

כאשר נשאל אביטן מדוע לדעתו ביצעה לכאורה האישה המדוברת את ההתחזות, ענה שהוא אינו יודע. "שאלתי את עצמי מיליון פעם, אבל אני רחוק מהמקום הזה ככה שאני לא יכול לתאר לעצמי אפילו איזה סיבות יש לבן אדם לעשות את זה. הרבה אנשים עושים את זה בשביל סחיטה, איומים, כסף, דברים כאלה. פה אין את הדבר הזה, פה יש פגיעה בנפש ופגיעה בהרבה אנשים בלי שום סיבה".

אם האישה הזו שלכאורה התחזתה אלייך שומעת אותך ואתה מצליח לחדור ללב שלה – מה היית רוצה שהיא תעשה?

"שתרים את הטלפון שלה, שתתקשר, תתנצל. קודם כל לכל האנשים שנפגעו, וגם אליי. יותר חשוב לי שהנשים שנפלו קורבן והיו מאוהבות בשי, שזה בעצם תמונות שלי במשך תקופה ארוכה, שהן קודם כל יקבלו את ההתנצלות האמיתית מלורין".