שלושה ימים לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע, סקר מנדטים שנערך על ידי "פאנלס פוליטיקס" עבור "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין מעלה כי גוש השמאל מוביל על גוש הימין בשני מנדטים - 61 מול 59.

מפלגת כחול לבן מובילה עם 38 מנדטים ואחריה הליכוד עם 30 מנדטים, אך הדרמה הגדולה נמצאת בתחתית הרשימה, כאשר מפלגות ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.1% ו-2.8% בהתאמה, כמו גם מפלגת זהות של משה פייגלין (2.9%) ורע"ם-בל"ד (2.2%).

התוצאות המלאות:

כחול לבן - 38
הליכוד - 30
חד"ש-תע"ל - 9
העבודה - 8
איחוד מפלגות הימין - 7
יהדות התורה - 7
הימין החדש - 6
מרצ - 6
כולנו - 5
ש"ס - 4

 

משתתפי הסקר נשאלו האם ראוי שנתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום. 50% השיבו שלא, 41% השיבו שכן ו-9% השיבו שאינם יודעים.

14% ממצביעי הימין הודו בסקר שהחלטת היועץ המשפטי לממשלה שינתה את אופן הצבעתם בבחירות הקרובות.

"בין 17% ל-20% ממצביעי הליכוד בבחירות 2015, עברו צד למפלגת כחול לבן בבחירות האלה", אומר מנחם לזר, מנכ"ל "פאנלס פוליטיקס" שערך את הסקר.

דוד ביטן מהליכוד התייחס לתוצאות: "המעבר בין הגושים מדאיג אותנו אבל נוכל להתמודד עם זה. ההפרש לא גדול - מנדט לפה או לפה. אנשים יחזרו הביתה. תמיד בסקרים הליכוד משיגה תוצאה נמוכה יותר מהתוצאה האמיתית. כחול לבן היא מפלגת שמאל ואנחנו עוד נוכיח את זה".

מאיר כהן ממפלגת כחול לבן הגיב לדבריו: "התחושה ברחוב היא של מיאוס מהשיסוי והפילוג. אתה צריך להתבייש בזה שאתה קורא לנו שמאל. חטפנו בדרום 500 טילים ואתה וחבריך לא הגבתם, התקפלתם, ברחתם, שילמתם פרוטקשן לחמאס. אתם השמאלנים".

הסקר נערך באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all בקרב 537 מרואיינים בגילאי 18+ המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים. טעות דגימה מרבית: +-4.2%.+

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12