רותם מזרחי הונה לפי ההערכות למעלה מ-100 נשים ב-20 השנים האחרונות. הוא עמד במרכזו של תחקיר בתוכנית "המתחזים" ולפני כחצי שנה הוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה וגניבה משלוש מתלוננות שונות נגדו. על פי כתב האישום, הוא נהג לקבל מהנשים שהכיר דברים במרמה תוך הצגת מצגי כזב. לאחרונה הוא הורשע ונגזרו עליו 14 חודשי מאסר.

בתחקיר "המתחזים" הודה מזרחי בפני חיים אתגר בחשדות נגדו. "אני הורס אותן כי אני לא יכול להתמודד עם מי שאני באמת. אני זבל של בן אדם", אמר מזרחי, "ב-10 החודשים האחרונים פגעתי בעוד נשים וסיפרתי להן שקרים. אני חוזר לנתיב הזה כדי להרגיש שייך, להיות חלק מבית, ממשפחה. להגיע יותר נמוך מאיפה שאני עכשיו אני לא יכול".

אלא שעל אף ההרשעה, מזרחי כך נראה ממשיך במעשיו. ב"חדשות הבוקר" חשפה אדוה הורביץ את סיפורה, שקרה ממש בשבועות האחרונים. "לפני פחות משלושה שבועות פנה אליי בחור בשם רותם באינסטגרם", שיחזרה הורביץ, "מסתבר שכבר כמה חודשים לפני זה הוא התחיל לעקוב אחריי, אבל לא יותר מדי התייחסתי לזה".

רותם מזרחי (צילום: מתוך "המתחזים", קשת 12)
רותם מזרחי | צילום: מתוך "המתחזים", קשת 12

"כשהוא דיבר איתי, היה בזה משהו נעים", הודתה הורביץ, "התקשקשנו בהודעות. השיחה התחילה באחת בלילה ונגמרה בשש וחצי בבוקר. זאת הייתה שיחה נעימה ומכבדת, הכל בצורה מצחיקה, שנונה ורצינית מאוד".

מה הוא סיפר לך על עצמו?
"בהתחלה לא סיפר יותר מדי. הוא אמר שהוא חילוני שגדל בבית חרדי ובגיל 15 עזב את הבית. מהר מאוד עברנו לטלפון ולשיחות וידאו. אחרי שבוע שיתפתי חברה ושלחתי לה תמונה שלו. פתאום היא קלטה את זה, אבל לא אמרה לי. היא התקשרה לאחותי וסיפרה לה, והאחים שלי הם שבאו לספר לי".

איך הרגשת כשגילית את האמת?
"המילה הראשונה שיצאה לי מהפה הייתה 'בושה'. התביישתי בעצמי איך לא קלטתי שזה מה שיש מולי. לא ידעתי שזה מה שקרה לי, שהבן אדם הדפוק הזה הגיע עד אליי. איך לא ידעתי שהוא כזה? שום דבר בשיחות איתו לא הראה שיש כאן פסיכופט, שום דבר לא נתן תחושה שאני עושה משהו שהוא לא הגיוני".

רותם מזרחי יצא מהכלא וממשיך לעקוץ נשים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
ההתכתבות עם רותם מזרחי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

הוא ניסה לקבל ממך משהו?
"כלום. הוא לא ניסה כסף, לא ניסה לגנוב. הוא פשוט לא חשב שזה ייגמר כל כך מהר, ולכן לא ניסה בפן הזה".

הסיפור הזה בדיוק מוכר מאוד לשחר גפני, מי שנפגעה בעצמה ממזרחי. "הסיפור הזה מוכר ללמעלה מ-100 נשים, זה חוזר על עצמו", אמרה גפני, "הוא מציג את עצמו כנורמטיבי, עם סיפור שיש לכל אחד מאיתנו. הוא עושה 'גרומינג', מטפח מאוד, עוקב אחרי הנשים, לומד אותן ויודע להגיד להן את הדברים הנכונים. אני בקשר עם עוד נפגעות, כולן מדברות על אותו הדבר, אותו הנרטיב. הוא לא מתוחכם מאוד".

איך את מסבירה את זה שגם אחרי החשיפה, הוא ממשיך לעשות את זה?
"זה אחד הדברים שמכעיסים פה. זה כשל של המערכת, לחלוטין. לפני חודש הוא הורשע ל-14 חודשי מאסר על עבירות קודמות מלפני שנתיים, וברגעים אלה הוא יושב אצל מישהי שאנחנו עדיין לא יודעים מי היא, מרמה אותה ומבצע אולי גניבה והונאה. הייתי שמחה לקבל תשובות מהפרקליטות והמשטרה. הפכנו לרשת של נשים שמחפשות אותו ומאתרות אותו כדי להזהיר את הקורבן הבא. בממוצע, כל שבוע יש נפגעת חדשה".