עורכת הדין תמר פלד סיפרה לבכור ורבקה חנוכה כי עליהם לשלם מס על דירה שרכשו בעזרתה. הזוג מסר בידיה צ'ק על סך 136 אלף שקלים לצורך התשלום, אך לטענתם היא הפקידה אותו לחשבונה הפרטי. רק אחרי שנתיים גילו הזוג כי למעשה עומד כנגדם חוב בסך כ- 200 אלף שקלים במיסוי מקרקעין. הבוקר (רביעי) הם הגיעו לאולפן "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין וסיפרו בדמעות על העוקץ שלטענתם עברו, "מבחינה נפשית אנחנו הרוסים. שתי משפחות ממש נהרסו, אני עומד ממש להתמוטט. אני שקוע בחובות".

"אנחנו זוג פנסיונרים שחיים בשלווה ובשקט" שיתף בכור, "התקשרנו לעורכת הדין פלד שתסייע לנו בשני עסקאות נדל"ן. היא עקצה אותנו בסכום של 100 אלף שקל. היא גנבה את כסף הנאמנות שהפקיד הקונה בדירה, הכסף הזה היה מיועד לתשלום של מס שבח. הגעתי לסכומים של ריביות כי היא לא שילמה. מסתבר שהיא לא עשתה כלום במשך כשנתיים. הריביות עלו עד לשמים, קיבלנו עיקולים למשכורות, לרכבים שלי ולדירה. פנינו לעורכת הדין בת אל מנור רביב. היא עוזרת לנו לכל אורך הדרך, בלעדיה אני לא יודע איפה הייתי חי היום".

רעייתו רבקה סיפרה כי הם כל הזמן מנסים להשיג את עורכת הדין פלד בטלפון, "אנחנו מתקשרים אליה. יש לנו תכתובת איתה. היא לא עונה לנו לטלפונים במשך שנתיים בטענה שהיא חולה. רצינו שיהיה לנו נחת לקראת הרווחה שלנו, לקראת הפנסיה. היינו אצל הקבלן וחתמנו על החוזה, אני רציתי לשלם את המס רכישה אבל היא אמרה לי שהיא תסייע לי להפקיד אותם".

הזוג בכור החליט להתקשר אליה ולשאול מה עם הכסף שהיה אמור להגיע למס שבח. הם הקליטו את שיחת הטלפון , שם היא הציגה להם תמונה שונה לגמרי ממה שקרה.

בכור: "רציתי לשאול היית במיסוי מקרקעין?"

ע"ד תמר פלד: "לא. הם אמרו לנו שמחר, למרות שאין קבלת קהל, שאנחנו יכולים להיכנס כי היום המנהלת חוליה לא הייתה, אנחנו מחר בבוקר שם, אני אתקשר אליך ב 9:00. אני אתקשר אלייך ישירות לפה".

בכור: אמרת שהיית אצלו, אצל יוסי כהן וסידרת הכל".

עו"ד פלד: "לא. אני אמרתי לך ששוחחנו בטלפון, לא אמרתי לך שהיינו אצלו, אנחנו אמרנו שניה אצלו ביום שני ולא הצלחנו להגיע ביום שני. כי זה לא רק הוא, צריך את המנהלת חוליה שתעביר אותה משומה לשומה".

"פנינו למשטרה, הגשנו תלונה כבר לפני שנתיים על העסקה הראשונה ושום דבר", סיפר בכור. "שלחו לנו מהמשטרה שהתיק נסגר כי הוא אינו לעניין הציבור. עורכת הדין הנוכחית שלנו, בת אל, פנתה והם התחילו לחקור את העניין".

לסיום פנו הזוג למצלמה וביקשו למסור לעו"ד פלד כמה דברים. רבקה אמרה, "תמר, אני באה ממשפחה של בולגרים, הם תמיד אומרים שצריך להשאיר כסף לבן ליום שחור. את לקחת לנו את כל הכסף הלבן, יש לנו רק  ימים שחורים. אנחנו בחובות. מנסים לסדר את הבנות, לעזור להן, כי אין לנו מה לעזור. אנחנו במצב שאני לא ישנה בלילות. אני כל הזמן חושבת וחושבת. אני במצב בריאותי ירוד, עם תרופות הרגעה. את בשלך, את חיה טוב".

גם בכור פנה למצלמה בבקשה לעורכת הדין. "אני מבקש בכל לשון של בקשה, תחזירי לנו את הכסף על מנת שנמשיך לחיות. אנחנו לא צוחקים, רק בוכים. הבנות כל הזמן מתקשרות אלי ושואלות אם אני בסדר ושאני לא אעשה משהו לעצמי. אני כבר שנתיים לא ישן בלילה".

תגובת תמר פלד באמצעות עו"ד אוריאל זעירא:
"תביעתם של בני הזוג חנוכה כנגד תמר פלד מצויה בבירור משפטי. אצה לתובעים הדרך והם מבקשים להשפיע על הליך משפטי תלוי ועומד באמצעות התקשורת וכן באמצעות תלונת סרק שהגיעו למשטרה. מאחר וכך עשו, לא ננהל את ההליך המשפטי בערוץ 12 אלא בבית המשפט".

תגובת משטרת ישראל:
"עם קבלת התלונות, פתחה המשטרה בחקירה שעודנה מתנהלת, במסגרתה פעולות רבות ומגוונות. מטבע הדברים איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה בייסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

עו"ד בת אל מנור, המייצגת את משפחת חנוכה:
"עורכת הדין פלד סיפרה ללקוחות השונים, כמו לדוגמה משפחת חנוכה, כי עליהם לשלם מס על אותה דירה שרכשו. משפחת חנוכה מסרה בידיה המחאה על סך 136 אלף שקלים לצורך תשלום המס. התברר כי עורכת הדין פלד, לקחה את ההמחאה והפקידה אותה לחשבונה הפרטי. לאחר מספר ימים גם משכה את הכסף לכיסה, כאשר סיפרה למשפחת חנוכה כי המס שולם. לאחר כשנתיים גילו משפחת חנוכה כי למעשה עומד כנגדם חוב בסך כ 200 אלף שקלים במיסוי מקרקעין, עימו הם נאלצים להתמודד היום. בנוסף הוגשו עשרות תלונות למשטרת ישראל ואנחנו מצפים כי ימצו את הדין מול עורכת הדין פלד. ויוגש כתב אישום על מעשיה".