13,000 שקלים במזומן, זה הסכום המופרז ששרה גלברט אלאלוף, בת ה-67 מכפר סבא, שילמה לשכן שלה עבור 300 מסיכות. זה קרה בחודש מרץ, עם התפרצות מגפת הקורונה והסגר הכללי. שרה סובלת מבעיות נשימה וחששה מאוד לצאת מהבית. במצוקתה, רכשה את המסיכות מהשכן עליו כל כך סמכה, ובהמשך גילתה כי מדובר בתרמית.

"הסגר היה מלחיץ, חשבתי שלא יהיו מסיכות כי שדה התעופה סגור", תיארה שרה את השתלשלות האירועים כפי שנחשפו לראשונה ב"הארץ", "שכן שסמכתי עליו, שנים אני מכירה את המשפחה שלו בבניין, אמר שהוא יכול להביא לי 300 מסיכות. הוא טען שחוטפים לו את זה מהיד, הכל היה מאוד לחוץ. אמרתי, בסדר, אקח 300. יש לי בעיות רקע, בעיות בנשימה, פחדתי מהקורונה ורק רציתי להשיג את המסיכות. בכלל לא חשבתי האם הסכום גבוה, מופרז או לא".

כשהמסיכות ברשותה, שרה הסכימה לצאת מהבית ונסעה לבית החולים מאיר, שם נדהמה לגלות כי המסיכות שנמכרו לה אינן תקינות: "על החלונות במאיר היה כתוב שהמסיכה הזאת אסורה לשימוש. אסור להיכנס לבית החולים עם המסיכה הזאת. חזרתי הביתה, נכנסתי לאתר של הכללית וראיתי שהמסיכה שהוא מכר לי זאת היחידה שאסור להשתמש בה".

מכר מסיכות לא תקינות בסכום מופרז 1 (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
המסיכות הלא תקינות שאסורות לשימוש | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך הרגשת כשגילית שהוא רימה אותך?
"הכי הפריע לי הניצול. אני מרגישה את הצחוק שלו במוח שלי וזה עושה לי לא טוב. למה לעשות לי את זה? הוא מכיר אותי, סמכתי עליו. הוא ניצל את החולשה שלי, זה נורא מדכא".

דיברת איתו אחרי שגילית שהמסיכות אינן תקינות?
"צילצלתי אליו ואמרתי לו את זה, גם כתבתי לו בוואטסאפ ושלחתי את מה שראיתי באתר הכללית. הוא התעלם מזה, לא דיבר על זה, רק אמר כל הזמן שאני עושה בעיות בגלל שעכשיו מחיר המסיכות יותר זול ואני רוצה את הכסף בחזרה. אמרתי לו, אני בכלל לא מדברת על הכסף, אני מדברת על זה שמכרת לי משהו לא טוב שאסור להשתמש בו. חשוב שתהיה חקיקה נגד נוכלים, מקווה שהשרה מירב כהן תצליח לעשות זאת".