השגרירות האמריקאית עוברת לעיר, גם האירוויזיון בדרך, נראה שרק את הים נשאר עוד להביא לירושלים. השר זאב אלקין (ליכוד) וח"כ רחל עזריה התבדחו על כך בשידור מיוחד של "חדשות הבוקר" (ב'), מעיר הבירה לרגל העברת השגרירות. "אם הים יעבור לירושלים יתחילו להתווכח אם לפתוח אותו בשבת או לא, אז שישאר בתל אביב", אמר השר אלקין בחיוך.

אלקין, שהוא השר לענייני ירושלים, הכריז כי ירצה להתמודד מטעם הליכוד בבחירות הבאות לראשות העיר. "אני רוצה לרוץ לראשות עיריית ירושלים, זאת לא החלטה שלי אלא של הליכוד". כשברקע מתחילות כבר מלחמות אגו בין הפוליטיקאים על אירועי האירוויזיון בשנה הבאה, אלקין גם הבהיר כי הוא בכל מקרה, לא יבקש לנאום באירוע.

על כך שלמרות ההעברה של השגרירות האמריקאית, מדינות אירופה עדיין מחרימות את המהלך ולא מעבירות את השגרירוית שלהן, אמר אלקין: "המחרימים צבועים, עוד שגרירויות יגיעו. ארצות הברית היא מעצמה מספר אחת וזה מקבע מציאות לממשלים הבאים". גם ח"כ עזריה אמרה דברים דומים: "כל השגרירים ומנהיגי העולם מגיעים לכנסת ולבית הנשיא. השגרירויות יעלו לירושלים אחת אחרי השנייה. המציאות הפוליטית בעיר מורכבת אבל יש שיתוף פעולה גם אם מבחוץ זה לא נקרא ככה".

על האפשרות שאחרי המהלכים האחרונים שלו לטובת ישראל, ידרוש טראמפ מנתניהו ויתורים בנושא ירושלים והעברת חלקים ממנה לריבונות פלסטינית, אמרה ח"כ עזריה, תושבת העיר: "אי אפשר פשוט לגזור את העיר באמצע עם מספריים. אנחנו חיים יותר מעורבבים ממה שרואים, הרופאה של הילדים שלי גרה בג'אבל מוכאבר. מזרח ומערב העיר לא רחוקים זה מזה". השר אלקין סיכם: "בכל סקר ערביי מזרח ירושלים אומרים שאם תהיה חלוקה הם יבקשו לעבור לחלק הישראלי, אז צריך לקחת גם את זה בחשבון".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12