קטטה אלימה התפתחה אמש (שבת) בין עובדי "בית הפנקייק" שבבית ינאי ובין אחד הלקוחות.

הלקוח לא הסכים להמתין עד שיתפנה מקום במסעדה ודרש שיסדרו לו שולחן מיד. כשהעובדים סירבו לבקשתו הוא החל להתפרע באלימות קשה, וכל זאת לעיני מאות הסועדים שהיו במסעדה באותה העת.

מרינה פוטס, מלצרית במסעדה שהותקפה על ידי הלקוח, סיפרה ב"חדשות הבוקר" על שאירע: "יצאתי החוצה וראיתי אורח שצועק על המארחת. פניתי אליו ואמרתי לו שהוא לא יכול לשבת, שיש המתנה לפניו. הוא ישר עבר לטונים גבוהים, אמר לי 'יאללה יאללה, תפני כבר'. אמרתי לו שזה לא יקרה, הוא אמר שיעיף לי סטירה. שאלתי אם הוא מאיים עלי, הוא התקרב אלי ממש ואמר בצורה מאוד מפורשת שהוא אכן מאיים".

הוא היה לבד? איש לא ניסה להרגיע אותו?
"מישהי תפסה אותו, אני חושבת שזאת הייתה אמא שלו. אמרתי לו שאם הוא יגע בי, הוא ייצא מפה עם משטרות. ואז עפה עלי הסטירה, שהסתבר אחרי זה במצלמות שזה היה אגרוף. כל כך רעדתי, הייתי כל כך בהלם, לא יכולתי לעכל. לא הבנתי בכלל מה קורה. מנהלת המקום לקחה אותי לצד, הכניסה אותי לאחורי המטבח. שמעתי צרחות מבחוץ. כשיצאתי, הכל כבר עף באוויר. הוא זרק אגרטלים, כוסות, צלחות וכיסאות. ראיתי אותו מכה את אחד העובדים בראש עם קערת שתייה של כלבים שעשויה מברזל, בכל העוצמות האפשריות. העובדים יצאו לעצור אותו והייתה פה מהומה מאוד גדולה".

איך את מרגישה עכשיו?
"מתאוששת. אני בעיקר בהלם. לא צפיתי לתגובה כזאת. אני רועדת כולי ולא מבינה מה הולך סביבי. נתנו לי יום חופש כדי להירגע, עוד לא יצאתי מזה".

מנחם ולרשטיין, הבעלים של "בית הפנקייק", סיפר שמדובר באירוע חריג מאוד. "אני 25 שנה בענף הזה, היו מריבות וקטטות בין אנשים, אבל זו פעם ראשונה שלקוח תוקף עובדים".

מתי הגעת למסעדה אחרי שפרצה הקטטה?
"מנהלת המסעדה התקשרה אלי, הגעתי אחרי ההמולה, ישבתי עם העובדים ושמעתי אותם. אחר כך הסתכלתי על מצלמות האבטחה וראיתי את ההתנהגות שלו. מתחקיר שעשיתי כנראה שהוא גם היה שתוי. הוא הוקף כל הזמן על ידי עובדים שניסו לבלום אותו ולהרחיק אותו החוצה, זה לא עזר. כפי שמרינה אמרה, הוא לקח מתקן שתייה לכלבים וחבט בעובד שלי שש פעמים בראש. אחר כך הוא הרים כיסאות והעובדים שלי ניסו לבלום אותו. הוא גם לקח סכו"ם וזרק סכינים".

כמה זמן לקח לעצור אותו?
"היה איתו בחור אחד שניסה לבלום אותו, ללא הצלחה. גברת אחת בהתחלה שיתפה איתו פעולה ואחר כך הבינה שצריך לקחת אותו. המשטרה הייתה, לקחה תיעוד והיום או מחר היא תבוא לקחת את התיעוד ממצלמות האבטחה".