בארגוני הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה ומבצע שומר החומות 2, כך לדברי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמש. השר הודיע כי על פי ההערכות קיימת סכנה גדולה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל ועל כן הורה על הקמת משמר לאומי: "שומר החומות 2 בפתח - עלינו לחזק את המשטרה ולהקים משמר לאומי, חייבים להיות מוכנים".

תוך כדי הצהרת בן גביר, התפרץ לדבריו חבר הכנסת מיש עתיד, מיקי לוי, יושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה. הוא אחז בידו את דו"ח מבקר המדינה וצעק: "לא הגיעו אליי לוועדה, אז אני הגעתי למסיבת העיתונאים". בן גביר השיב: "הרסת את המשטרה, הרסתם במשך שנתיים, תן כבוד למפכ"ל".

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית התייחס הבוקר להתפרצות לוי. "זה לא ריגש ולא עניין אף אחד. הוא עשה מעצמו בדיחה", אמר כהן ונשאל על האפשרות לשומר החומות 2: "אני לא מתייחס לשיחות סגורות או מידעים מסווגים, אבל זה לא סוד, כל המערכות מתכוננות לזה. זה נעשה ברמה רוחבית בכל הארגונים המבצעיים כמו צבא ושב"כ".

מתי בדרום ובשאר חלקי הארץ ירגישו את הירידה בפשיעה והעלייה בביטחון האישי?
"אני ממסגר את זה לתקופה שבין ארבעה חודשים לשנה. אני מאמין שהשינוי כבר עכשיו קורה. אני מדבר עם הכוחות בשטח, יש שינוי בעבודה עם גיבוי. כשאתה בשטח, אין תחליף לגיבוי אמיתי. כשיש גיבוי וכשעומדים מאחוריך, השוטר והלוחם יודעים לעשות את עבודתם נאמנה. גיבוי זה אומר שגם אם אתה טועה או שיש בעיה, אתה לא לבד".

מתי נשמע אנחת רווחה באזורים שסובלים מהפשיעה הזו?
"הנבואה ניתנה לשוטים, אבל אני כן ממסגר את זה לתקופה הזו. אנחנו מתחילים את התהליכים, כמו תקציב אדיר למשטרת ישראל, שיפור תנאי השוטרים, יחידות חדשות, גיוסים חדשים והקמת המשמר הלאומי. שוטר צריך לקבל משכורת טובה כדי לעשות את עבודתו נאמנה, בלי לחיות ממשכורת בושה ולחפש עבודות זמניות. זו תקווה לעתיד טוב יותר למען כל תושבי הנגב. גם התושבים הבדואים סובלים מירי. ילד לא אמור לישון עם רעשים של ירי".

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד יוזם חוק שיביא לפסילת חברי הכנסת הערבים. התבטאות בודדת אחת תספיק. אתה תומך בזה?
"אני לא מכיר את ההצעה הזו, לא קראתי אותה, אבל אני מברך אותה, בוודאי".

ואם מישהו מהצד הימני-קיצוני יתבטא כך? יהודי שהורשע בתמיכה בארגון טרור לא יוכל להיות בכנסת?
"כן, בוודאי. אם אתם מכירים יהודי שהלך לסוכת אבלים של יהודי שיצא ושחט ערבים, אתם מוזמנים להפנות אותו אליי. אני לא מכיר. אל תנסו ליצור סימטריה. הרצון שלכם, יושבי האולפנים, ליצור סימטריה, הוא לא אמפירי, לא סטטיסטי, לא מדויק ולא עובדתי. אין פה סימטריה".

החוק צריך לחול על ערבים ויהודים כאחד?
"לא קראתי את החוק, אבל אני מאמין שמי שכתב את החוק לא כתב יהודים בלבד או ערבים בלבד. שוב אני אומר, אין סימטריה. אני לא מכיר הרבה יהודים שרצחו ערבים. אם אתם מכירים, תגידו לי ונחשוב ביחד".

ראש הממשלה נתניהו פגש את מלך ירדן והבטיח שקט בגזרת הר הבית. זה אומר שבן גביר לא יעלה להר בחודשים הקרובים?
"לפי מה שהבנתי הייתה הבטחה לשמור על הסטטוס קוו. הסטטוס קוו נשמר. אני לא זוכר שהמזרח התיכון בער, הכל בסדר, הכל מתנהל כרגיל. בואו נתחיל להתנהג כאילו אנחנו במזרח התיכון".