סוחרים, מלונאים ומסעדנים הודיעו כי בכוונתם לפתוח באופן מיידי ובניגוד להנחיות ולא להמתין עד למימוש המתווה אותו מגבש קבינט הקורונה בימים אלו. לפי המתווה, המשק ייפתח בשתי פעימות - ב-23 בפברואר חנויות הרחוב, הקניונים, חדרי הכושר ואירועי תרבות וספורט, וב-9 במרץ מסעדות, בתי מלון, גני אירועים ולימודים בכיתות ז'-י'.

שר המודיעין אלי כהן שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" והבהיר: "ניתן תמריצים למי שהתחסן. חנויות הרחוב תהיינה פתוחות לכולם, אבל הקניונים, בתי המלון ואירועי התרבות והספורט יהיו פתוחים אך ורק לאלו שהתחסנו. הדרכון הירוק נותן תמריץ ללכת ולהתחסן, אך השירותים החיוניים יינתנו לכולם, כמו תחבורה ציבורית".

"המסר לציבור הוא - צאו להתחסן. זה מהותי, מציל חיים ונותן לנו את האור לקדם את פתיחת המשק", המשיך השר כהן, "בעוד שבוע וחצי המשק בישראל ייפתח ובאופן גורף בעוד שלושה שבועות. זאת בשורה חשובה עם תאריכים ברורים".

פיזית, איך משיגים דרכון ירוק? הבטחתם את זה לפני שבועות אבל כלום לא קורה.
"במהלך השבוע הקרוב תעלה האפליקציה של משרד הבריאות. אני, כחבר קופת חולים כללית, הדפסתי את תעודת המתחסן לעצמי. איש מבוגר שאין לו אפליקציה, יוכל לגשת לקופת החולים ולהדפיס את התעודה שם או להקיש תעודת זהות באפליקציה ויביאו לו את זה".

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, בישר כי החברה תפתח את הקניונים שבבעלותה כבר מחר. "שמעתי את השר כהן ואני מזועזע ממה שהוא אומר. מה ההבדל בין חנות ברחוב לחנות בקניון, כשהקניון הוכיח שהוא שומר ומקפיד על כל דבר?", תהה רוזנבלום, "אם אפשר להיכנס בלי תו ירוק לחנות ברחוב, למה מונעים את הכניסה לקניונים?".

"החל ממחר, מי שיבוא עם התו הירוק - נכניס אותו לקניון", הודיע רוזנבלום, "אם מדינת ישראל לא מאפשרת לי לפתוח את הקניון לאנשים עם התו הירוק, יתכבד שר הבריאות להסביר בשביל מה עשינו חיסונים? אומרים שייפתחו ב-23 בפברואר, שזה יומיים לפני פורים - כדי שאז יגידו לנו להישאר בבית ושהפתיחה נדחית. עובדים עלינו בעיניים מבוקר עד ערב, אין לנו מנהיגות".

אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל בישראל, הודיעה כי תפתח את בתי המלון מסוף השבוע הבא: "חוסר ההיגיון הוא בלתי נסבל. הבטחתם דרכון ירוק, הבטחתם הטבות למי שמתחסן. מיליונים חוסנו, אז מדוע לא לפתוח את בתי המלון בישראל? בסוף השבוע הבא אנחנו ובתי מלון נוספים נפתח והאורחים יצטרכו להציג בכניסה למלון או תעודת מתחסן, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף של 72 שעות או תעודת מחלים".

זה לגמרי בניגוד להנחיות.
"רשת פתאל שמרה על החוק לאורך כל התקופה, הקפדנו ונמשיך להקפיד, אבל יחד עם זאת, זאת קריאה לממשלת ישראל להתעורר. מה הסיבה שאתם לא פותחים את בתי המלון, המסחר והאטרקציות עם תו ירוק? אני רוצה לקוות שמקבלי ההחלטות יגידו לנו בימים הקרובים שאנחנו יכולים לפתוח ושלא נצטרך לעשות דברים שאינם חוקיים".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: