מה הסיבה לכך שילד בן 10 הסובל מלקויות למידה יושב כבר חצי שנה בבית? מאז הורחק בנה של מיכל מבית הספר בו למד, לא נמצאה לו מסגרת חינוכית אחרת. בינתיים, היא נאלצת להתמודד עם המצב ולהיעדר מהעבודה כדי להיות בבית עם בנה.

בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין סיפרה אמו של הילד: "הוא לבד, מתעורר מאוחר ובוהה בקירות וחושב למה לא מגיע לו להיות בבית ספר כמו כל הילדים". לטענתה, הם כהורים עשו כל שביכולתם כדי לשנות את המצב, אך לתחושתם המערכת לא עשתה דבר כדי לבוא לקראתם. "בבית הספר היה להם קשה להכיל אותו כילד עם קשיים, קיבלתי הודעות וואטסאפ מהורים שלא רוצים אותו בכיתה, ואחרי תקריות שהיו הם פנו להנהלה. הפסיכולוג המקומי החליט ללא כל ביסוס שצריך לשלוח את הילד לבית ספר לבעיות נפשיות. הייתה באותה פגישה פסיכיאטרית שלא הסכימה ולא הייתה שום חוות דעת קודמת כזו על הבן שלי, אבל אותו פסיכולוג קבע על דעת עצמו שהילד צריך ללכת לבית ספר כזה, וחברי הוועדה הסכימו איתו".

מיכל מסרבת לקבל את המצב שמחייב אותה לשלוח את בנה לבית ספר לבעלי לקויות למידה, ורוצה שתמצא מסגרת מתאימה כדי שגם הילד שלה יוכל להשתלב בחברה כמו כולם. "כבר עברנו חוויה שכפו עלינו לשלוח אותו לבית ספר לבעיות התנהגות והוא בקושי יצא משם בחיים. בכל יום הוא חזר מוכה וחבול ולאחר תקרית שבה הוא כמעט מת, הבטחתי לעצמי שלא אשלח אותו יותר למקומות כאלו. כמו כל ילד במדינה מגיעה לו מסגרת, ובגלל שיש לו צרכים מיוחדים צריך לתת לו את כל המעטפת ולא להוקיע אותו מהחברה". הילד עצמו דיבר גם הוא בקצרה במהלך השיחה וסיפר: "קשה לי להיות כל היום בבית מול הטלוויזיה, אין לי מה לעשות, אני צריך לצאת בקרוב כי אין לי הרבה חברים לשחק איתם ומאוד משעמם לי".

לסיכום הבהירה האמא מיכל: "אני לא מתכחשת לבעיות של הילד אבל בגלל שלא מדובר באוטיזם או בעיות נפשיות, הוא נופל בין הכיסאות. כהורים יש לנו תחושת כישלון למרות שאנחנו עוטפים אותו ומעניקים לו. אם יהיה אדם אחד שיאמין בבן שלי הוא יצליח, הוא רק צריך הזדמנות הולמת".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12