נמשכים הגינויים במערכת הפוליטית לאירוע הקשה שהתרחש מחוץ לבית משפחתו של סרן תם פרקש ז"ל שנהרג בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה. במהלך הפגנה במקום קרא אחד המפגינים לעבר אמו של תם, ענת פרקש: "יש אלוהים בשמיים והוא שילם לה - אני מאחל לה עוד אחד כזה". מפגינה אחרת צעקה: "אתם בושה לעם, הבן שלך מתהפך בקבר".

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד מימינה, גינתה ב"חדשות הבוקר" את המפגינים. "זה דבר בזוי, הדרדרות מוסרית נוראה", אמרה שקד, "מדינת ישראל צריכה מנהיג שיידע לאחד את העם. אנחנו חושבים אחרת, יש מחנות שונים - ימניים, שמאלניים, דתיים, חילוניים, יהודים וערבים, אבל אנחנו עם אחד ויש לנו מדינה אחת. צריכים לעבוד ביחד, גם אם חלוקים".

שקד התייחסה גם להקלטות שפורסמו בתוכנית "המקור" בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנה את נפתלי בנט "כלב קטן". "פוליטיקאי צריך שיהיה לו עור של פיל", קבעה שקד, "מעולם לא התייחסתי לרכילויות או לקשקושים כאלה ואחרים, בטח לא לשיחות סגורות שמוקלטות. זה באמת לא מעניין אותי. מעניין אותי מה שנתניהו עושה, לא מה שהוא מדבר בשיחות סגורות".

תמיד אתם מושיטים לו יד - והוא נותן לכם מכה על היד ולוקח אתכם אחרונים לקואליציה.
"לאורך השנים הלכנו כשותפים שלו כחלק מגוש הימין אבל הוא בחר לפרק את גוש הימין, זרק את ימינה לאופוזיציה והתחבק עם הכלה החדשה מהשמאל, גנץ וניסנקורן. היום אנחנו מפלגה עצמאית, אלטרנטיבה שלטונית. מי שישראל חשובה ולו רוצה שתהיה כאן הנהגה רצינית, אחראית ומאחדת, יכול למצוא בימינה בית".

איך תהיו אלטרנטיבה שלטונית אם אתם חייבים את הליכוד כשותפה בקואליציה שלכם? נתניהו לא מתכוון לפנות את הכיסא.
"אני לא מרכיבה קואליציות עכשיו כי אנחנו עוד לא נמצאים בבחירות. מכיוון שגנץ ונתניהו לא מצליחים להעביר תקציב ולוקחים את אזרחי ישראל כבני ערובה במריבות הפוליטיות שלהם, עדיף כבר ללכת לשלושה חודשים של בחירות ולא להיגר עכשיו לעוד שנה בלי תקציב. אם יהיו בחירות, נבוא ונדבר על קואליציות".

שקד נמצאת כעת באילת, לדבריה כדי לפקח על עבודת הממשלה ולוודא שמתווה "האיים הירוקים" אכן יצא לדרך ומתנהל כמו שצריך: "שמחה לראות שהמלונות נפתחים היום. ישבתי עם מנהלי המלונות כדי לראות מה חסר ומה צריך. הם סיפרו שלסוף השבוע הזה יש צפי של 80% תפוסה, וזה מאוד משמח. לאט לאט העיר נפתחת וחוזרת לחיים".

"צריך להבין שהיה כאן 50% אבטלה, זה דבר חמור וקשה", המשיכה שקד, "ביקרתי בבית תמחוי בעיר והם סיפרו לי איך בעקבות משבר הקורונה המצב הדרדר ואם קודם הם טיפלו ב-400 איש, עכשיו הם מטפלים ב-1,200 איש. מקווה שעכשיו, בעקבות הפתיחה, המספרים האלה ייקטנו".

איילת שקד (צילום: Photo by Flash90)
איילת שקד | צילום: Photo by Flash90

מה הפתרון שלכם לתלמידי כיתות ז' עד י' שעדיין לא הולכים לבית הספר?
"ילדים בגילאי ההתבגרות צריכים ללכת לבית הספר ולא ללמוד בבית. דיברתי עם ראש עיריית אילת שהסביר שהוא יכול ורוצה שכל הילדים יחזרו ללמוד בחוץ, בקפסולות טבע. גם ראש מועצת הערבה רוצה שהילדים יילמדו בחוץ. בהרבה מאוד רשויות הילדים יכולים ללמוד בחוץ וצריך לאפשר להם לעשות את זה. צריכים לצאת מהקיבעון הזה שכל המדינה צריכה להיות אותו הדבר, צריך לתת לראשי הרשויות חופש".

ראש הממשלה טוען שההצעות שלכם פופוליסטיות ושאתם מפריעים לו לנהל את המשבר.
"עם כל הכבוד, התפקיד שלנו כחברי אופוזיציה זה לפקח על עבודת הממשלה ולנסות לדחוף אותה למקומות טובים יותר. בנט הניח במרץ-אפריל תוכנית איך להימנע מהגל השני ומהסגר השני, צר לי שראש הממשלה וממשלתו לא יישמו אותה מבעוד מועד. רק היום יש מערך חקירות לקטיעת שרשראות ההדבקה, בנט דיבר על זה כבר במרץ-אפריל. אתה תראה שעוד חודש גם ייפתחו את כיתות ז' עד י' בדיוק כמו שאמרנו".