פרשת הכדורגלנים והקטינות תגיע הבוקר (שלישי) לנקודת רתיחה עם עדותה במשטרה של המתלוננת השנייה, נערה בת 15 בלבד, נגד שני שחקני כדורגל מקבוצת מכבי תל אביב. במהדורה המרכזית אמש פירסם משה נוסבאום כי במשטרה מעריכים שהתיק הפלילי נגד הכדורגלנים ייסגר וכי יש נטייה לקבל את גרסתם.

מקורבים לשחקנים טוענים כי השניים מחזיקים בהקלטות קוליות וצילומי מסך של ההתכתבויות עם הנערות שמוכיחים כי שאלו את הנערות לגילן והשתיים לטענתם שיקרו כי הן מעל לגיל ההסכמה. בנוסף, הכדורגלנים מכחישים כי שתו ביחד עם הנערות. גם אם לא יבשיל התיק לכדי כתב אישום, השאלה המוסרית והערכית בפרשה נותרת בעינה.

עורך הדין ששי גז שמייצג את הנערה שתעיד הבוקר, סיפר ב"חדשות הבוקר" כי היא נמצאת תחת מתקפה קשה. "פוגעים בה עם שיימינג איום ונורא, היא מרגישה ממוטטת. היא לא יוצאת מהבית כי כולם מטרידים ומאיימים עליה", תיאר עורך הדין גז, "אתמול בלילה היא שמעה את ההדלפה כי התיק ייסגר. איזה מין סוג של חקירה זאת שהיא שומעת שסוגרים את התיק עוד לפני שהיא הולכת להעיד במשטרה?".

"הנערה עוברת מדי יום השמצות, קללות ואיומים, לא יודע אם אלה אוהדי מכבי או חברים של הכדורגלנים", המשיך עורך הדין גז, "היא הפסיקה לאכול ורזתה מספר קילוגרמים בתקופה קצרה. היא ילדה שלא מסוגלת לעבור את הדבר הזה. לעזאזל, היא הכיפה האדומה בתיק, לא הזאב. ניצלו אותה, פגעו בה בזמן המקרה וממשיכים לפגוע בה היום".

מכבי תל אביב (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

לטענתכם הכדורגלנים ידעו שהיא קטינה.
"אני סנגור שבדרך כלל מייצג את האנסים לכאורה או שלא לכאורה. את המקרה הזה לקחתי כי ראיתי ילדה קטנה, זה נוגע ללב. חוץ מלנשק אותה במצח ולהגיד לה 'ילדה קטנה', איך אפשר בכלל להימשך לגיל הזה? היא ילדה אומללה ומסכנה ממשפחה מצויינת, מצטיינת בלימודים, שנפלה קורבן. המתלוננת לא התכתבה עם אף אחד מהם, אין הודעות וואטסאפ שלה והיא לא הראתה תעודת זהות לאף אחד".

היא לא אמרה להם שהיא בת 18?
"נערה בת 15 יכולה להיראות גם כמו בת 20, אבל לא במקרה הזה. כשהנערה נכנסה אלי השאלה הראשונה ששאלתי זה, 'איפה המתלוננת?'. חשבתי שזאת האחות בהתחלה. היא נראית כל כך כמו ילדה קטנה. אילו שתי נערות יסכימו שמי שבקושי יודעים את שמן יקחו אותן למאורת הזאב שלהם תוך חצי שעה ויעבירו אותן מיד ליד?".