שני סגרים קצרים בני 10 ימים כל אחד במהלך השבועות הקרובים: זאת האפשרות שנשקלת בימים אלו בממשלה, לנוכח העלייה המחודשת בתחלואת הקורונה. אמש (ראשון) דיווחה קרן מרציאנו במהדורה המרכזית כי הסגר הראשון מתוכנן לאמצע חודש דצמבר והשני לסוף מרץ, אל תוך חג הפסח.

"המטרה היא לעשות סגרים קצרים ומדודים על מנת שיורידו חזרה את היקף התחלואה", הסביר שר המודיעין אלי כהן בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "מדובר בשני סגרים בהיקף של עד עשרה ימים כל אחד. בתחילת השנה הבאה צפויים להגיע החיסונים ולהערכתנו בסוף הרבעון השני, מאי-יוני, נהיה במצב שמרבית האוכלוסיה מחוסנת - או לפחות החלק הארי שלה. יש לנו עוד חצי שנה לעבור שבמהלכה ייתכן שנידרש לסבבים הקצרים האלה".

שר המודיעין התייחס לדיווח שלפיו החלופה לשני הסגרים הללו היא סגר אחד ארוך בן שמונה שבועות בחג הפסח. "לא חושב ששמונה שבועות, גם כשהיינו ב-9,000 נדבקים ביום לא היינו בסגר של שמונה שבועות", אמר כהן, "מדובר על תקופה שבין שבועיים לשלושה, זה זמן שהוא מספיק".

על אף העלייה בתחלואה, כהן הביע תמיכה בפתיחה גורפת של הקניונים: "אני תומך בפתיחת כלל הקניונים שתקטין את העומס. ברגע שפתחנו רק 15 קניונים ראינו עומס על קניונים ספציפיים. אנחנו נמצאים בפתיחה מדורגת ומחושבת, מזכיר שאת הסגר סיימנו שבוע אחרי חול המועד סוכות, כלומר עבר חודש וחצי. עובדה שלא כל המשק נפתח, לא כל הלימודים נפתחו ולא כל פעילות המסחר והתיירות חודשה. פותחים בצורה מדודה".

הלילה פרסמה התקשורת האיראנית את תמונותיהם של ארבעה גברים שלטענת הרשויות באיראן מעורבים בחיסול ראש תוכנית הגרעין באיראן, מוחסן פח'ריזאדה. "לא יודע מי ביצע את הפעולה, אבל לא מזיל דמעה על הליכתו של פח'ריזאדה", התייחס שר המודיעין לחיסול, "לא מדובר בצדיק הדור אלא באיש שעסק בהשגת נשק להשמדה המונית. הליכתו מן העולם הופכת את המזרח התיכון והעולם כולו למקום בטוח יותר. איראן ממשיכה לפעול להשגת נשק גרעיני ומדינת ישראל לא תאפשר זאת".

האם חשיפת התמונות הללו "שורפת" את הסוכנים?
"פרסום תמונה של אדם בהחלט, באופן המובן מאליו, מקשה על הניוד שלו ממקום למקום. האמצעים היום בכל שדות התעופה מתקדמים מאוד, לא רק אמצעים של נייר כמו פספורט אלא גם אמצעים ביומטריים ואחרים. הדבר מקשה על סוכן כזה או אחר. עם זאת, כרגע מה שאנחנו צריכים להיות מוכוונים אליו זה אל מול הממשל האמריקאי וביידן שצפוי להיכנס לתפקידו, כדי לקדם מדיניות נחושה מול איראן".