הקורונה נתפסת לפעמים כמחלה שפוגעת בעיקר באוכלוסיה הבוגרת ושילדים חסינים מפניה, אולם גם בישראל מתגלים מקרים שבהם פעוטות נדבקו בנגיף. הודיה שמיאלוב, חולה מספר 1746, היא תינוקת בת תשעה חודשים בלבד שבימים אלה מתאוששת ממחלת הקורונה אחרי אשפוז בבית החולים שניידר.

"זאת הייתה הפתעה לכולנו, הלם גדול", תיארה אמה, עפרה, את הרגע שבו גילו בני המשפחה שהודיה חלתה, "לא ידענו בהתחלה ממי היא נדבקה כי היא כל היום בבית. בדקנו את כל מי שבא איתה במגע, כולם יצאו שליליים חוץ מהודיה. אין מה לעשות, כשאלוהים רוצה זה מה שקורה. אנחנו לא יודעים איך היא נדבקה, חסדי השם".

אחותה הגדולה של הודיה, בת שנה ותשעה חודשים, נחשפה לחולה קורונה אך יצאה שלילית בבדיקה. לפי החשד, היא שהדביקה את הודיה. פרופ' ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הסביר: "נאמר שאחותה חלתה, החלימה ועכשיו היא שלילית. בינתיים, יכול להיות שהיא הדביקה את אחותה הקטנה".

עפרה, מאילו תסמינים סבלה האחות הגדולה?
"התחילו לה תופעות כמו חום מאוד גבוה, קוצר נשימה מאוד קשה, שלשולים ושיעול. לא חשבתי שזה קורונה, לא עלה לי בראש".

איך הרגשת ברגע שהודיעו לך שהודיה נדבקה בקורונה?
"זה היה רגע מאוד קשה, לא פשוט. בהתחלה אתה חוטף הלם. אתה שומע בחדשות כל הזמן על הקורונה, אבל לא מאמין שזה באמת יגיע אליך. כשזה כן מגיע אליך אתה חוטף סטירה, אבל מתאושש אחרי זה. חייבים להיות חזקים ולהמשיך".

עפרה נכנסה לבידוד בבית החולים שניידר ביחד עם בתה, למרות שהיא עצמה יצאה שלילית בבדיקה: "כשהגענו לשניידר לא ידענו אם אני בריאה או לא בריאה, כי עדיין לא עשו לי בדיקה. התוצאות הגיעו יום למחרת. גם ברגע שידעתי שאני בריאה, נשארתי איתה ביחד. אין מה לעשות, זאת הילדה שלך ואף אחד לא יכול לדאוג לה חוץ ממך. היא צריכה אותך בזמן הזה ואתה לא חושב על עצמך, זה פחות מעניין, חשוב שהיא תרגיש טוב".

מה שלומה עכשיו?
"הודיה מחלימה, מצבה יותר טוב, אבל עדיין לא מאה אחוז. יש לה קשיי נשימה ודלקת באוזניים, אבל היא מתאוששת לאט לאט ברוך השם. החום מאחורינו, את החלק הקשה עברנו. הרופאים בשניידר הם צוות מדהים, תומכים, אוהבים, סבלניים ומסבירים, תודה להם".