יום היסטורי – כך לפחות מגדירים אותו לא מעט אנשים. על פי ההערכות בנאום שיישא בשעה 20:00 לפי שעון ישראל, צפוי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להצהיר על הכרה בירושלים כבירתה של ישראל. במקביל צפוי הנשיא לחתום על מסמך לפיו השגרירות האמריקאית בישראל תישאר בשלב זה בתל אביב, כשהסיבה הרשמית היא לוגיסטית. למרות ביקורות על המהלך מגורמים אמריקאים ובינלאומיים, בארה"ב מסבירים שהנשיא חושב שמדובר בצעד שיקדם את תהליך השלום.

ב"חדשות הבוקר" קיימו ראיון עם דני איילון, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית. "עד שלא תועבר השגרירות אין הכרה בפועל", ציין איילון בפתיחת דבריו. "טראמפ יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל כל עוד השגרירות לא עוברת יכול לבוא הנשיא הבא ולומר דברים אחרים. מה שכן, עוד שבועיים מגיע סגן הנשיא פנס לארץ. אם הוא יבקר בירושלים בליווי ראש הממשלה, נוכל לומר שנפל דבר".

השגריר לשעבר הוסיף ואמר כי יש לקחת את העניין בפרופורציות והסביר: "טראמפ אוהב כותרות ודרמה אבל הוא בדילמה בין התומכים למתנגדים למהלך. לא בטוח שהוא יאמר אם ארה"ב מכירה בכל ירושלים כבירת ישראל או רק בחלק ממנה. מאחורי הקלעים טראמפ אומר לירדנים ולסעודים שבשטח אין שום שינוי. יכול להיות שישראל תשלם על ההצהרה של טראמפ בוויתורים מדיניים".

משמעות נוספת היא החשש בישראל מ"יום זעם" בשטחים. הפרשן יוסי יהושע העריך באולפן: "צריך לקחת בעירבון מוגבל את ההערכות של מערכת הביטחון, שמדברת על צפי למהומות בתפילות יום השישי בעיקר בירושלים. צריך לשפוך מים צוננים על הקריאות הללו להסלמה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-7:00, ערוץ 12