המשקפיים החכמים שנחשפו אתמול על ידי חברת Magic Leap הם התקווה של האנושות, אם להאמין לדרור גלוברמן, עורך NEXTER. הבוקר הוא התארח אצל נסלי ברדה וסיפר על השינויים הדרמטיים שהמכשיר הזה עשוי לבשר.

"אנחנו נרכיב סוג של משקפיים, ולא נצטרך יותר להוריד עיניים למסך - זה יהיה פה, מולנו. האפליקציות, כל מה שנרצה", הוא אמר. "צרכים חינוכיים, משחקים, עבודה - במקום שהם יהיו כלואים בתוך ריבוע כזה קטן, הם איפה שאני רוצה".

הבשורה הזו, שנוכל להיפטר מהסמארטפונים ולהשתמש באפליקציות בלי לשלוף משהו מהכיס כל שנייה, גרמה לברדה ולאורחותיה האחרות - שירה מרגלית וג'ודי ניר מוזס שלום - לתהות אם זה לא ישמיד כל סיכוי לאינטראקציה אנושית, כשמול העיניים צפות לנו כל הזמן אפליקציות. אבל גלוברמן חושב דווקא שזה יעודד אינטראקציות אנושיות, כי זה ימנע את כל המבוכות האלה של מפגש עם אנשים שאתם לא זוכרים מאיפה אתם מכירים - המשקפיים פשוט יציגו ליד כל אחד את שמו ורקע מותאם עליו ("דיברתם פעם אחרונה לפני כך וכך זמן במקום ההוא על הנושא הזה" וכו').

פרשן הכדורסל אריה מליניאק הוסיף שהמשקפיים שיציפו לנו אפליקציות בלי הפסקה מול העיניים יגרמו להכפלת מספר הקורבנות בתאונות דרכים - אך גם לזה היתה לגלוברמן תשובה: מספר תאונות הדרכים דווקא יקטן, מפני ש"היום ההרוגים זה כי אנשים מורידים עיניים להסתכל על הווייז ועל הוואטסאפ למטה, ועכשיו אתה תנהג וההוראות יהיו כאן. לא מורידים עיניים מהכביש בכלל". בסוף הוא נזכר שבקרוב ממילא לא ננהג, כי המכוניות יהיו אוטונומיות.

כרגע, כמובן, המשקפיים האלה מסורבלים, מכוערים, יקרים ועדיין אי אפשר לקנות אותם - אבל ב-2018 תתחיל המכירה שלהם ותוך מספר שנים הטכנולוגיה צפויה להתקדם ולהיכנס למשקפיים קטנים יותר, שנראים ממש כמו משקפי ראייה רגילים. גלוברמן חושב שזה ישים סוף להתמכרות לסמארטפונים ויחזיר אותנו ממש לדבר אחד עם השני, אבל את מרגלית הוא לא שכנע, והיא אמרה שהיא בטוחה שגם כשהוא יוכל לדבר איתה בלי להוריד את הראש אבל עדיין להסתכל סביבה על אפליקציות וירטואליות, "גם אז אתה לא באמת תדבר איתי".