כתב אישום הוגש נגד אלכסנדר מוזגובוי, תושב פרדס חנה בשנות השלושים לחייו, בגין ניסיון חטיפה ותקיפה של קטינה. מוזגובוי ארב לנערה בת 16 שיצאה להליכה באזור מגוריה בכרכור, הגיח מאחוריה, לפת אותה וניסה לחסום את פיה כדי שלא תזעק לעזרה. הוא גרר אותה לעבר תא המטען של מכוניתו בעוד שהיא נאבקת ומתחננת שיניח לה.

בהמשך התקרבו למקום עוברי אורח, בני זוג שצעדו ברחוב. כשהבחין בהם, מוזגובוי שחרר את אחיזתו בנערה ואמר לה "תברחי, תברחי". בחקירתו טען כי המניע לניסיון החטיפה היה הרצון "לייצר פרובוקציה בעיר".

אב הנערה סיפר הבוקר, "אנחנו מנסים להתמודד עם ההשלכות ומשתדלים להמשיך קדימה, אבל זה עדיין טראומטי. ברור לי מאליו שהמטרה הראשית שלו הייתה לפגוע בה מינית, זה יכול היה להיגמר גם במקומות הרבה יותר גרועים מזה. אם הוא היה מכניס את בתי למכונית ונוסע, לא יודע אם הייתי רואה את הילדה שוב".

מה אתה זוכר מהערב שבו זה אירע?
"אשתי ואני היינו בחדר הכושר והבת יצאה להליכה במסלול הקבוע שלה. זה מסלול מרכזי ביישוב שלנו, הרבה אנשים הולכים במסלול הזה. החשוד ארב לה בדרך חזרה, באמצע המסלול, ליד סמטה חשוכה. המכונית הייתה מוכנה עם בגאז' פתוח. כשהיא חלפה על פניו הוא תפס אותה מאחור, הרים אותה והכניס אותה לבגאז'. למזלי היא התעשתה על עצמה מיד, הבינה שמשהו לא תקין ונאבקה בו, לא איפשרה לו בשום צורה לסגור את הבגאז' עליה. תוך כדי היא צרחה והשתוללה, עשתה כל שביכולתה".

איש מסביב לא שם לב מה קורה?
"בארבע-חמש דקות האלה חלפו הרבה מכוניות, אחת מהן האטה והחוטף שם לב לזה והשכיב אותה על הרצפה. הוא שיחק את המשחק שכיביכול הוא רוצה לעזור לה. המכונית שהאטה חשבה שהכל בשליטה והמשיכה הלאה. אחר כך הוא שוב הרים אותה וניסה להכניס אותה לבגאז', אבל הייתה לה אחיזה יותר טובה. היא התנגדה והמשיכה לצרוח, עד שהגיע הזוג שעשה הליכה והבין שמשהו לא כשורה. האישה ביקשה מבעלה שיגש ויבדוק, כשהחוטף הבין שהם מתקדמים לעברו הוא הרפה ממנה ואמר לה, 'תברחי, תברחי'. בתי אמרה לבעל, 'ניסו לחטוף אותי'. הוא ניסה לדלוק אחריו ולצלם אותו אבל לא הצליח".

אב הנערה שכמעט ונחטפה בפרדס חנה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
החשוד בחטיפה, אלכסנדר מוזגובוי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מאיפה קור הרוח הזה שלה?
"אני בעצמי מופתע. לשמחתי היא לא נאלמה דום ולא נכנסה להלם, היא הגיבה מיד בשניות הראשונות וזה מה שהציל אותה. אם היא לא הייתה עושה את זה, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה הלאה".

מתי אתה נכנסת לתמונה?
"הבעל הזעיק את המשטרה שהזעיקה אותנו. התקשרו לאשתי והבנו שמשהו לא בסדר. אני עדיין זוכר את הצרחה מקפיאת הדם של אשתי, היא מהדהדת בי כמעט מדי יום. נסענו נסיעה מהירה לזירה ורק כשראינו אותה בתוך הניידת, יושבת ומוסרת עדות, הבנו שהגרוע מכל לא קרה. רק אז פחות או יותר חזרנו לעצמנו, כמה שניתן".

החשוד טוען שבסך הכל רצה לייצר פרובוקציה. מה אתה חושב על הגרסה הזו?
"הוא קיבל עצה מעורך דין שייאמר את הגרסה ההזויה הזאת. אני לא רואה שום עניין לעורר פרובוקציה בצורה הזו, להכניס לבגאז' נערה שהלכה לתומה ועשתה ספורט. מילא היה פועל בצורה כזו או אחרת או מרפה באיזשהו שלב. היא הציעה לך את הטלפון, כל מה שאתה רוצה, רק שתעזוב. הוא אפילו לא הקשיב לה. ההזייה הזאת שהוא מציג כרגע לא עובדת עליי, שהציבור לא יחשוב לרגע שזאת הייתה הכוונה שלו".

מה המסקנה שלך כהורה?
"לא להיות שאננים, לשים לב לכל פרט ופרט מסביב. בטלפון שלו נמצאו תמונות וסרטונים של בנות שהוא עקב אחריהן ביישוב. הילדה שלי זו הילדה שלכם, שמרו את נפשותיכם".