נתוני התחלואה ממשיכים לעלות וגל האומיקרון שפוקד את האוכלוסייה מציף שוב את מצוקת ההורים. מנכ"לית משרד החינוך, ד"ר דלית שטאובר התראיינה הבוקר (רביעי) אצל ניב רסקין והגיבה לטענותיהם של ההורים שנאלצים להיעדר מעבודתם ולהשאיר בבית עם ילדיהם בעקבות מדיניות הבידודים שחלה על בתי הספר.

"אני רוצה לומר להורים שידעו – טובתם של הילדים שלכם היא כל הזמן מול עינינו. זה מה שמנחה אותנו במדיניות שלנו, ובמאבק הנחוש לממש את המדיניות של השרה יפעת שאשא ביטון, שכל הזמן פעלה עבור שמירת בתי הספר פתוחים", טענה שטאובר.

ההורים מוצאים את עצמם נשארים בבית בגלל שבתי הספר סגורים בערים אדומות - כשאין אפילו תלמיד מאומת אחד.
"לדאוג לילדים זה בדיוק לומר שמה שהיה עד עכשיו לא יכול להמשיך להיות. העובדה שחשים בלבול היא בדיוק בגלל הסיבה הזאת שאתה מציין - כל שבוע הגיעו הנחיות אחרות. אנחנו מבקשים שההנחיות של בתי הספר תהיה התנהלות כמו בכל האוכלוסייה, כדי שלמצב שאתה תיארת עכשיו לא תהיה היתכנות. רק במקום שיש תלמיד מאומת, ובמקום שיש התפרצות יצטרכו להתנהל לפי הכללים האלה. אין שום סיבה שבית ספר ייסגר בעיר אדומה. יש לנו בתי ספר בערים אדומות שאין בהם אפילו ילד אחד מאומת או חולה. התקנות האלה לא פוגשות את המציאות. לזה אנחנו רוצים להגיע ביום ראשון".

למה לא מחסנים בבתי הספר? שרת החינוך אמרה שחיסונים בבתי הספר זה פשע.
"מחסנים בבתי הספר. האישור של חיסון הילדים התקבל לפני חודש, והמבצע של חיסוני הילדים בבתי הספר התחיל לפני שלושה שבועות. מאז ועד היום, התחסנו כבר כ-200 אלף ילדים", דיווחה שטאובר. "השרה מחוסנת, היא לא מתנגדת לחיסונים בבתי הספר. ההפך, היא הנחתה אותנו להנגיש את כל מה שנדרש כדי שאחיות יוכלו להגיע. אבל כשלא מגיעה ניידת או אחות, בואו לא נתבלבל - זאת לא אחריות משרד החינוך. הבעיות הלוגיסטיות שהיו בהתחלה הן לא באשמתנו, והן מאחורינו. היום הדברים מתקדמים ו-50 אחוזים מבתי הספר היסודיים מחוסנים או פטורי בידוד. אני קוראת להורים מכאן לקחת את ילדיהם להתחסן. זה יאפשר לנו להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים".

את בעד בדיקות אנטיגן?
"אנחנו מעודדים את זה לגמרי. יש לנו נאמני קורונה, והם בהדרכה קצרה יכולים לעשות את הבדיקה בבתי הספר. זה יקצר את הבידודים ויאפשר להורים לא לעמוד בתורים הארוכים. ככל שתהיה מצוקה גדולה יותר של מאומתים, התורים יתארכו. לכן חשוב לאפשר את בדיקות האנטיגן בתוך בית הספר או על ידי בדיקה פשוטה בבית של ההורים".

התחושה של ההורים היא שעברו שנתיים ולא עשיתם שום דבר כדי שהזום לא יהפוך מאיזה בדיחה עצובה למשהו רציני.
"נעשה הרבה מאוד בזמן הזה. אנחנו הפקנו המון לקחים מהסגר הראשון. אם נגיע חלילה לאופציה האחרונה הזאת של למידה מרחוק, היא אכן תתרחש בצורה טובה יותר מהפעם הקודמת. כולנו מבינים שאין תחליף למגע, לקשר אישי ומפגש בבית הספר".

לבית הספר יש אחריות להעלאת שיעור המתחסנים?
"שרת החינוך אמרה שאנחנו לא יכולים לעשות את תפקידו של משרד הבריאות. אבל היא מאמינה מאוד באנשי החינוך וביכולות שלהם. בכוחות משותפים עם ההורים ובמאמצים מצד משרד הבריאות על מנת שאחיות יגיעו אלינו – נוכל להעלות את שיעור המחוסנים".

את כבר בקדנציה שניה ומכירה טוב את משרד החינוך. את מרגישה ששרת החינוך מחויבת להחלטות הממשלה סביב עניין החיסונים?
"יש צוות מחויב והכל מתנהל בשקיפות. המדיניות עקבית וכולנו עושים הכל כדי לייצר את התנאים הכי טובים עבור הילדים. יש כאן נחישות למלא כל החלטת ממשלה. גם אם אנחנו מנסים להסביר את עמדתנו ולשכנע, ולבסוף היא לא מתקבלת – אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וכל החלטה של הממשלה תקויים פה במלואה".