ההצבעה על חוק המרכולים שהייתה אמורה להיערך הבוקר (שלישי) בכנסת נדחתה בשבוע. הקרב הפוליטי על החוק אמנם נדחה, אבל השאלה הערכית סביב חבר הכנסת יהודה גליק, ממשיכה לעורר סערה במערכת הפוליטית. כזכור, היעדרותו של גליק, היושב שבעה על רעייתו ז"ל יפה שהלכה לעולמה, הובילה לדרמה בין האופוזיציה לקואליציה, בנוגע לקיזוז ההצבעות בחוק. בזמן השבעה אף צייץ גליק בחשבון הטוויטר שלו כי הוא: "מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך בשום אופן לנושא למריבה". חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) מהאופוזיציה ורחל עזריה (כולנו) מהקואליציה, התראיינו לתכניתו של ניב רסקין, "חדשות הבוקר" וניסו להסביר מה קורה כאן, ואם יכול להיות שבית הנבחרים הישראלי פשוט איבד את זה.

"הגענו לרגע שפל ביחסים בין האופוזיציה לקואליציה", ציינה עזריה והתייחסה לנושא גליק: "יהודה גליק צריך להתחנן שלוויית אשתו לא תהפוך לאירוע פוליטי? לדעתי, אפשר היה להודיע על דחיית ההצבעה בשלב מוקדם יותר. בכך כל הסיפור היה נמנע". גם גילאון הבהיר כי הוא סבור שההצבעה בחוק הייתה צריכה להידחות טרם כל הסאגה. "יהודה גליק הוא אהוב נפשי", אמר גילאון, "אבל אין שום סיבה בעולם שהקואליציה לא תדחה את ההצבעה, מה הדחיפות? חוק הנכים מונח כבר שנה על הרצפה ולא דנים בו. לא מתקבל על הדעת שמשליכים את כל העניין המוסרי על האופוזיציה. צריך להיות בני אדם, אבל לא טמבלים. אם הקואליציה הייתה מקיימת את ההצבעה על חוק המרכולים, אי המוסר היה בראשה". לדברי חבר הכנסת ממרצ, ההצבעה לא נדחתה משיקולים הומניים: "ההצבעה נדחתה בגלל שלקואליציה לא היה רוב, חוק המרכולים עצמו מיותר ונועד לצרכים פנימיים".

למרות המתח בין המחנות הפוליטיים, נראה שהשניים מסכימים כי החוק עצמו בעייתי. השאלה שנותרת פתוחה היא מה בדיוק יעשו בעניין. רחל עזריה סיכמה ואמרה: "החוק הזה כמעט ריק מתוכן, לא מתעסקים במהות. לדעתי לציבור נמאס לראות את כולנו כחלק מהצגה שתפקידה לייצר תמונת ניצחון לחרדים או לחילונים ואני מקווה שמהנקודה הזו יתחיל שינוי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12