עשרות אלפים חזרו בימים האחרונים למקום עבודתם ומסתמן שגל ההקלות הביא איתו התאוששות מסויימת בנתוני התעסוקה. עם זאת, הורים רבים עדיין לא יכולים לחזור לעבודה מכיוון שילדי הגנים עדיין בבית. שר התקשורת דודי אמסלם ביקש להסביר ב"חדשות הבוקר" מדוע החזרה לשגרה מתבצעת בצעדים מדודים יחסית, זאת כדי להימנע מגל שני של התפרצות.

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר נתן כדוגמה את דנמרק, שם פתחו את בתי הספר עד לכיתות ה' והמשק, לדבריו, "חזר לחיים". מנגד, אמסלם הביא כדוגמה דווקא את מה שקורה בבלגיה: "בבלגיה, שהיא מדינה בסדר גודל של מדינת ישראל, יש למעלה ממאה אלף נפטרים". מספר הנפטרים האמיתי מקורונה בבלגיה עומד על 8,016.

פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התפרץ על אמסלם: "מאה אלף נפטרים בבלגיה? הוא לא יודע על מה הוא מדבר האיש הזה. זה שר בממשלה? הוא הודיע הרגע לציבור שיש מאה אלף נפטרים בבלגיה? יש 8,000, תלמד את המספרים".

אמסלם מיהר לתקן את טעותו: "עשרת אלפים. קפצת על זה כמוצא שלל רב. צריכים להתקדם עקב בצד אגודל, ההחלטות שלנו הן בנתיב הנכון ואני מקווה שנצא מהסיפור הזה כמה שיותר מוקדם. אנחנו מתארגנים תוך כדי תנועה ולומדים איך לנהוג עם הנגיף לאט לאט. בעוד שבועיים נבין את משמעות ההחלטות שקיבלנו אתמול, נראה מה קורה ולפי זה נחליט. אם נשגה ונפתח את כל המשק נוכל בטעות לבטל את כל ההישגים שהגענו אליהם".

אמסלם תקף את פרופ' לס על הגישה המקלה שלו בעניין הקורונה. "אחד המרואיינים אמר שיכול להיות שהמצאנו את הקורונה, שאין בכלל קורונה ואין פה עשרות אלפי חולים", אמר אמסלם כשהוא מתכוון לפרופ' לס, "הוא אמר שבאיזור שלנו אין כלום אז אני מניח שהוא לא היה במדינת ישראל בחודשיים האחרונים. צריך להבין שהאחריות היא על הממשלה וראש הממשלה מוביל את זה בצורה מושכלת וחכמה".

אתה מעריך שממשלת האחדות תקום בסוף?
"זה הרצון שלנו. אנחנו רוצים להקים ממשלת אחדות וחירום, אם לא היינו רוצים לא היינו נכנסים לזה. צוותי המשא ומתן ישבו על המדוכה ושזרו הסכם מאוד עדין ורגיש ואני מקווה שבית המשפט העליון לא יתערב בסוגיה הזאת שאינה במגרשו. בית המשפט מציב את עצמו כשחקן פוליטי, הוא לא צריך להיות שם בכלל".