פחות משלושה חודשים לבחירות ונראה שהסדקים במפלגת כחול לבן מתרחבים. אמש דווח כי מס' 3 במפלגה, ח"כ בוגי יעלון, תקף את מס' 2 במפלגה, יאיר לפיד.

יעלון טען כי לפיד צריך לוותר על הרוטציה שכן היא "משפיעה על מצביעים לרעה". ח"כ מאיר כהן, מס' 6 בכחול לבן הגיע ל"חדשות הבוקר" ואמר כי "אין שום סיבה שלפיד יוותר על הרוטציה".

על הסכסוכים המתמשכים במפלגה אמר כהן: "זה שיח לגיטימי. כשמחברים שלוש מפלגות וכל מפלגה מגיעה עם אג'נדה יהיו חיכוכים. בסופו של יום המפלגה הטובה הזו, היא האלטרנטיבה היחידה לביבי נתניהו. הדברים לובנו, אנחנו רצים כמפלגה אחת אחרי בני גנץ".

אומר יעלון שלפיד מקצין והוא נגד החרדים ושזה מנע ממכם לנצח. יכול להיות שהוא צודק?
"לא. ציבור גדול הצביע לכחול-לבן בגלל האג'נדה שלנו (יש עתיד), שהיום היא האג'נדה של כל המפלגה (כחול לבן) כלפי החרדים".

אבל יעלון אומר שלפיד הפך לנטל.
"יעלון טוען שהוא לא אמר את זה. אנחנו יכולים להגיד בשמם של אנשים מה שאנחנו רוצים. הסוגיות הן אחרות. ראשית, כשאנחנו אומרים שאנחנו באים לשנות תרבות פוליטית-חברתית בישראל אנחנו מתכוונים לכך שלא ניתן לשותפים את כל מה שהם רוצים. שנית, הנושא של גיוס לצה"ל – זו סוגיה חשובה ולא נרפה ממנה".

ואם נחזור רגע לדברים שאומרים במפלגה שלכם, שבלעדיכם יעלון לא היה עובר את אחוז החסימה.
"איני יודע מי אמר את הדברים האלה".

למה לפיד לא מוותר על הרוטציה?
"אין שום סיבה שהוא יוותר עליה. נחתם הסכם בין שלוש מפלגות ואת ההסכם הזה צריך לכבד. הרוטציה היא לא הסיפור, יש סיפור אחד - מה אנחנו עושים כדי להחליף את השלטון ב-17 בספטמבר. כל מי שמנסה לזרוק ספינים ולהכניס רוח רעה טועה. לרוטציה אין עניין".

מה אתם עושים כדי להחליף את השלטון?
"אני ומאות מחברי נוסעים כל יום ברחבי הארץ לחזק את המטות, לחוגי בית ולבנות את השטח. יש המון מצטרפים חדשים. עד שלישי הבא אנחנו מסיימים את שאלת הקמפיין ורצים קדימה בכל הכוח. נהיה בכל צומת במדינה".

האם לפיד מהווה מכשול לממשלה רחבה עם חרדים?
"ברגע שננצח, כולם יבואו לשולחן המשא ומתן".

מאחורי הקלעים יש לא מעט דיבורים על חבירה אחרת, של לפיד עם ליברמן.
"זה לא יהיה. אנחנו מפלגה אחת, אין לנו זמן להתעסק באינטריגות".