"מהחשודה נשקפת מסוכנות רבה", כך אמרה המשטרה בבית המשפט על גננת בת 25 שעבדה בפעוטון בראש העין. הגננת חשודה בהתעללות אכזרית במספר רב של ילדים לאורך שנים והמשטרה מחזיקה בסרטונים מפלילים של מעשי אלימות קשים שביצעה בגן. היום תובא הגננת להארכת מעצר, היא מצידה מכחישה את המעשים.

יוסי, אבא לילדה מהפעוטון, סיפר ב"חדשות הבוקר" על הקושי שהוא ומשפחתו חווים מאז התפוצצה הפרשה: "אנחנו מרוסקים, 19 משפחות שפשוט מפורקות. אנחנו כבר כמה לילות בלי שינה. אני בייסורים, מנסה להיות חזק בשביל המשפחה שלי, אבל כשאני יוצא החוצה אני פשוט מתפרק".

מה אתה יודע על מה שקרה בגן?
"אנחנו מבינים שהיו שמה המון המון חיוכים כשאנחנו מגיעים, וכשהדלת נסגרת זה פשוט נהיה גיהנום על הילדים שלנו".

לדוגמה?
"האכלות בכוח, צביטות, אגרופים. הילדים שלנו סבלו ואנחנו פשוט לא ידענו. זה לא יאומן".

לא היו סימנים מחשידים? כשהילדים חזרו הביתה עם החבורות והפצעים, מה עבר לכם בראש?
"הייתה לגננת שיטת פעולה. היינו מקבלים באמצע היום הודעת טקסט עם תמונה, 'הילד נפל, קיבל מכה מחפץ'. היא פשוט הייתה דואגת לתת את התשובות לפני שהילד יגיע הביתה עם הסימנים ואנחנו נצטרך לשאול את השאלות".

התעללות בפעוטון בראש העין (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12

הילדה שלך הלכה לגן בשמחה?
"הילדים הלכו בשמחה, גם הילדה שלי. מה שהבנתי מהחקירה זה שהיה שם כנראה 'אגרוף וחיבוק', זאת הייתה השיטה. ילדים קטנים לא באמת מבינים, המקום הראשון שהם מקבלים בו את החינוך זה הגן. לקבל אגרוף ואחר כך חיבוק ו'אני אוהבת אותך', זה גרם להם להבין שככה זה כנראה דרך החיים, שככה מתנהלים בגן".

התעמתת עם הגננת בבית המשפט?
"ראינו אותה בבית המשפט, היא הישירה אלינו מבט וחייכה. היא חייכה לנו בפנים, לכל ההורים, ולא אמרה מילה, שום דבר. בסוף הדיון פשוט העלימו אותה משם. זה היה פשוט מזעזע, הדיון עצמו זה היה כמו דקירות של סכין בלב".

איך אפשר לדעת שמאחורי חיוך של גננת מסתתרת מפלצת?
"אי אפשר לדעת. האישה הזאת הייתה חברת ילדות של אשתי, זה הדבר הכי מטורף שיכול להיות. במשך שנים הן טיילו ביחד ובילו ביחד. אנחנו איבדנו את האמון בבני אדם לחלוטין, יש לי ילד בן שבעה חודשים שאמור להיכנס בשנה הבאה לגן ואין סיכוי שאני שולח אותו לשם".

התעללות בפעוטון בראש העין (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12

שני כהן ממערכת "חדשות הבוקר" שוחחה עם כמה מהסייעות שעבדו בגן ושמעה עדויות על התעללות מצד הגננת. "זה היה מזעזע. צביטות, להושיב ילדים בכוח אם הם בכו, היא הייתה מושיבה אותם עם הרגליים כלפי מעלה כשרק הטוסיק נמצא בפנים", סיפרה אחת הסייעות.

"אמרתי לה, 'את דופקת להם את הגב ככה'. בכי היסטרי, כל הזמן היה בכי, מהבוקר עד הערב. היא הייתה כמו רס"ר שם, דיקטטור. היא הפסיקה להם את האוכל פעם, לקחה להם את הצלחת, הם נשארו רעבים כי היא לא נתנה להם אוכל. ההתנהגות שלה השתנתה בשניות. בשנייה שההורים הלכו הזוועות היו מתחילות. זה היה פשוט מזעזע".

סייעת אחרת סיפרה: "הזדעזעתי כשהיא הסבירה לי איך להושיב תינוק בן שנה וארבעה חודשים. הוא לא רצה לשבת והיא אמרה לי בעצבים, 'את לא יודעת איך מושיבים? תלחצי לו על הבטן התחתונה ותקפלי אותו'".

עו"ד אלי כהן ואביעד סעדי שמייצגים את הגננת, מסרו בתגובה:
"מרשתנו מכחישה את המיוחס לה וכי התכוונה להכאיב או לגרום נזק כלשהו לילדים. עובדה שאין חוות דעת רפואית שנגרם נזק לילדים. היא זו שהתקינה מצלמות אבטחה בגן והיא שמסרה את הצילומים לשוטרים. מרשתנו משתפת פעולה בחקירה. אנחנו מקווים ומאמינים שבסופו של דבר יתברר שמעשיה לא מהווים עבירה פלילית".