התו הירוק חזר - וישראל, ככל הנראה, בדרך לסגר בחגים. החל מהבוקר (ראשון) הכניסה למסעדות, חדרי כושר, בתי מלון, אירועים ובתי קולנוע תתאפשר רק למחוסנים או למי שיציגו בדיקת קורונה שלילית. בהתקהלות של 100 איש ויותר בחללים פתוחים תהיה חובת עטיית מסכות, במגזר הציבורי 50% מהעובדים יעברו לעבודה מהבית והורים לילדים עד גיל 12 שהתגלו כמאומתים ייכנסו לבידוד יחד איתם.

האם הצעדים הללו בתוספת עידוד ההתחסנות במנת הבוסטר, ימנעו את הסגר בחודש הבא? מנהלים בכירים במשק מזהירים הבוקר מפני אפשרות של סגר וקוראים להימנע ממנו בכל מחיר. אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אמרה בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר": "לא מצליחה להבין את קלות הדעת בדיבור על סגר. אנחנו לא יכולים לחשוב אפילו על מצב שיהיה סגר במדינה. אם חס וחלילה זה יקרה, יהיו לכך השלכות קשות".

"בתי המלון, והמשק בכלל, חייבים להמשיך ולפעול", קראה מגן, "אני מציעה למקבלי ההחלטות במקום לדבר על סגר, לשבת ולדבר על איך כן אפשר להשאיר את המשק פתוח. אפשר לעשות את זה. בתי המלון נערכים כרגע לחגים, אנשים צריכים לדעת איפה הם יקיימו אותם. אורחים שמתקשרים למוקדי ההזמנות שלנו שואלים מה יהיה ואיך זה יפעל".

מחירי החופשות בבתי המלון בארץ גבוהים מאוד. למה אתם לא משיתים על עצמכם את הבדיקות המהירות?
"מחיר הבדיקות הוא נמוך מאוד, 35 שקלים. יש עלויות נוספות שאנחנו לא משיתים אותם על האורחים. במלונות נבחרים באילת, ים המלח ובטבריה האורחים יוכלו להיבדק בעלות הסמלית הזאת ולקבל תוצאה תוך 15 דקות".

השף והמסעדן חיים כהן התייחס הבוקר לאפשרות של סגר: "ההדלפות האלה על כן סגר לא סגר צריכות להיפסק. אומרים שיהיה סגר, אבל אז מנכ"ל משרד האוצר אומר - 'חבר'ה, זה אסון כלכלי, מה פתאום סגר?'. אל תשגעו אותנו".

"הכל נעצר אצלנו. לא ממלאים מלאי יין, רצינו לגייס עוד טבח אבל עצרנו את זה, מתכוננים לטייק אווי. הנזק הוא עכשיו. מתכוונים להחזיר אותנו לחל"ת, אבל אנחנו עדיין לא מצליחים לגייס בחזרה את העובדים. אי אפשר לבקר את הממשלה הקודמת על מודל הפיצוי שהיא נתנה ומודל החל"ת, ועכשיו לחזור על זה. ההנהגה הכלכלית צריכה להשמיע את קולה ולהגיד איך תפצה על סגר שהוא אסון כלכלי, מה תוכנית המגירה כשיסגרו אותנו".

אמיתי צינמון, הבעלים של רשת מכוני הכושר LIFT, הוסיף: "החזרנו את המודלים ההיברידים של מאמנים אישיים אונליין והוצאנו הודעות למנויים שלנו על כך שלא נבצע חיוביים במקרה של סגר. אנחנו לא רוצים לשדר למתאמנים את הפאניקה שמשדרים אלינו מלמעלה".

"אנחנו חוששים ומנסים להקדים תרופה למכה. עברנו מלהיות מנהלי רשת חדרי כושר לעובדי דיגיטל ומפתחי אפליקציות, כדי לתת את אותו השירות בעולם החדש. עם הצעירים זה עובד כי הם מאוד דיגיטליים, אבל עם החבר'ה שהם קצת יותר בוגרים זה מאוד קשה. צריך ממש לעשות פה חינוך שוק. ננסה שזה יעבוד".

תאפשרו בדיקות מהירות בכניסה לחדרי הכושר?
"אם היה איזשהו מנגנון שמאפשר את זה זה יכול היה להיות רלוונטי, אבל זה הכל עלינו. מי שקצת מבין באיך העסקים האלה עובדים, יודע שלהקים כזה מערך ולספק כזה פתרון בעלות של זה אל מול התועלת, אין לזה סיכוי".