קטטה אלימה פרצה בסוף השבוע בין יהודים וערבים בקבר שמואל הנביא בירושלים. במהלך הפגנה ליד הקבר הונפו דגלי פלסטין. בתגובה, תושבי העיר הניפו את דגל ישראל והותקפו באלימות קשה. חמישה חשודים נעצרו והמשטרה במצוד אחר תוקפים נוספים.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקר בחריפות את הממשלה הנוכחית בעקבות האירוע, "ניסיון הלינץ' בקבר שמואל הנביא מזעזע, עשרות ערבים תוקפים באלימות קשה צעיר יהודי אחר שהניף דגל ישראל כשהוא שרוע על המדרכה. הם בועטים וחובטים בו בכל גופו, וכל זה מול שוטרים. ממשלת ישראל - כבוד לאומי הוא לא מותרות, היעדרו יעלה בחיי אדם. לא משנה מה עמדות שותפיכם כלפי אלימות נגד יהודים, דרושה יד קשה מיד".

מאיר אטיאס, אחד הישראלים שהותקפו, שיחזר הבוקר: "אנחנו גרים בשכונה, קרוב לקבר. ראינו את ההפגנה הזאת. לחבר שלי היה דגל באוטו, הוצאנו אותו, וביקשנו אישור מקצין מג"ב אם אפשר לעמוד שם. הוא אמר שכן, שאנחנו יכולים לעמוד במדרכה ממול. עמדנו שם במשך שעה והיו קללים וצעקות לעברנו. לפעמים השבנו גם".

"בשלב מסוים הלוחמים הלכו לכיוון הרכבים של הסיור, והערבים של הכפר ניצלו את זה והתקרבו למדרכה שלנו - מה שהיה אסור להם מלכתחילה. התחילו דחיפות, קללות ומכות, אי אפשר היה לעצור את זה. בשלב מסוים קפצו על חבר שלי ועליי".

כוחות הביטחון לא התערבו?
"לא היו שום כוחות, הם לא ראו את זה. הם היו בתוך הג'יפים, מאחורי השער. בינתיים קפצו על חבר שלי ועליי בבעיטות. חבר שלי נפל והתנפלו עליו 10-15 חבר'ה של הכפר בבעיטות ובאגרופים. אני נפלתי ליד השער. במקרה, בנס, זה נגמר ככה ולא בדקירה".

מה חומרת הפגיעות אצל החבר שלך?
"הוא ספג אלימות קשה, מכות חזקות בראש. הוא צריך לעשות בדיקות. יש לו גם מכות יבשות ושריטות בפנים. אני יחסית במצב יותר טוב".

אם תראה עוד הפגנה, תפגין מנגד שוב?
"אני אזרח נורמטיבי, לא מחפש את הבעיות האלה, אבל אני גר בשכונה ואם אראה את זה, אניף את הדגל. אני אניף אותו בגאווה בכל מקום, לא צריך לפחד ממישהו. אני לא עושה משהו רע, לא מתנהג באלימות ולא כלום".

חמישה חשודים בתקיפה נעצרו תוך זמן קצר. המשטרה אוספת מצלמות אבטחה מהאזור וגובה עדויות כדי לאתר תוקפים נוספים. "אני אומר באחריות, כל מי שתקף יובא לדין. יהיו כתבי אישום", אמר דובר המשטרה, אלי לוי, "משטרת מחוז ירושלים ומשמר הגבול בירושלים הוכיחו בחודשים האחרונים שתמיד מגיעים לתוקפים ומגישים נגדם כתבי אישום. זה אירוע חמור, מפקד מחוז ירושלים טיפל בו מיד, היו עצורים".